VANDAAG….(23-12-22)

….regende het nogal veel, maar morgen wordt het droog. Dat is fijn voor de kinderen, die om 17u een lichtjestocht door het bos gaan lopen, en daarna in de Dorpskerk, samen met Maria, Jozef en de ezel even op verhaal gaan komen.

Het is ook fijn voor de grote mensen, die al dan niet samen met hun kinderen overdag alvast in de kerk kunnen kijken, bij de kerststallen die er opgesteld staan. Zesenzestig in totaal, van heel groot (je kunt erin zitten) tot minimini, als een luciferdoosje. Allemaal van heel dichtbij te bewonderen. Je kunt ook een kaarsje aansteken, achterin de kerk, dat is altijd goed om te doen, een kaarsje aansteken voor iemand die wel een lichtje kan gebruiken. We kennen immers allemaal wel mensen voor wie dat zo is. Van licht hebben we nooit genoeg.

O en als je komt, denk je er dan ook aan om iets mee te nemen voor de voedselbank? Niet om te eten, maar om je haar mee te wassen of je tanden mee te poetsen of babyplasjes mee op te vangen. En allerlei andere verzorgingsproducten mogen ook hoor. Want wij vinden. Kerk ben je niet alleen voor het mooi. Het moet ook gaan over wat juist niét mooi is. Dat mensen niet genoeg geld hebben om luiers of wasmiddel te kopen bijvoorbeeld. En daarom liggen die spullen allemaal pontificaal voorin de kerk, bij de mooie kerststallen en –takken. Want dat hoort zo. Het een én het ander.

De kerk is morgen weer open van 11-16u om zomaar binnen te lopen. En daarna voor allerlei diensten waarin je natuurlijk óók gewoon binnen mag lopen. Check dan even onze site voor de tijden.
Zien we elkaar daar! Hoe meer zielen hoe meer vreugd.