TROUWEN IN DE KERK (20-02-24)

Dit zijn Leontine en Jesper. Ze gaan trouwen. Op 8 mei, in de kerk, en ik mag hun huwelijk inzegenen. Dat maakt dan eindelijk, na bijna vijf jaar, mijn eerste trouwdienst in Oostvoorne. En wat een feest om met deze hele gelukkige jonge mensen naar die dag toe te mogen leven.
Leontine ken ik al wat langer, omdat ze deel uitmaakt van de twintigersgroep. Jesper leer ik pas nu beter kennen. In de aanloop naar mei spreken we een aantal keer af, om door te praten over de liefde, en over God, en waarom ze de zegen willen, wat voor ieder van hen iets anders is. Zoals het voor ieder mens iets anders betekent: de zegen, en waarom je die wilt ontvangen. En natuurlijk wordt het ook concreet, over muziek en over woorden en teksten en hoe dan, wat dan. Zo groeit de dag vanzelf naar een invulling toe. Een mooie weg!

Willen jij en je geliefde ook trouwen in de kerk? Neem dan even contact met me op. Je hoeft niet per se kerkelijk te zijn of in de twintigersgroep mee te draaien. Het is eigenlijk al genoeg als je de wens hebt om Gods zegen over jouw liefde te ontvangen. Hoe en wat, dat zoeken we dan samen wel uit. Want je moet weten dat er bij God heel veel ruimte is. En daarom is die er ook in de kerk.