TIPS VOOR HET WEEKEND (16-12-22)

Mocht je je vervelen, komend weekend, en je wilt erop uit. Er is van alles te doen in en rondom de Dorpskerk. Dus als u toch naar de kerstfair gaat, op het Dorpsplein, loop dan om 16u even binnen voor het orgelconcert op ons prachtige Bätz orgel. Of kom op zondagmorgen om 10u naar de kerkdienst, met weer zo’n spannend vrouwenverhaal als thema. Of anders ’s middags lekker kerstliederen zingen, van 14-15.30u, je kunt gewoon binnenlopen. En heb je even geen behoefte aan geluiden, kom dan om 17u naar een sobere stilteviering in het vallende avondlicht. Allemaal in de Dorpskerk dus. Volg de toren met de ui, je kunt ‘m niet missen.

Maar misschien wil je thuisblijven. Dat kan natuurlijk zijn. Kijk dan even op zolder, of je daar nog een kerststal hebt staan die je wilt uitlenen voor onze expositie volgende week (aanmelden bij anita.vanderpoel@upcmail.nl of bellen met 0612311123). Of kijk anders in de kelder of je daar nog lege glazen potjes hebt staan. Die kun je dan een dezer dagen nog even neerzetten in de portiek van pastorie. Voor de lichtjestocht, jeweetwel, op kerstavond. En misschien is het een idee om deze laatste Adventszondag bijpassend paars te eten, zoals wij deden met de twintigers afgelopen zondag. Met o.a. bietencarpaccio, rodekool, wijn, cassis en als toetje Eton mess met bosbessen. Leuk en verrassend om te doen, en je kunt het meteen weer eens over de zin van het leven (en geloven) hebben.
Fijn weekend allemaal!