SPIRARE…. (17-05-23)

…..is het Latijnse woord voor blazen of ademen. Ons woord inspireren is daarvan afgeleid: inademen, inblazen. Laat dat nu precies zijn waar Pinksteren over gaat. Dat je een ingeving krijgt en opeens de g(G)eest krijgt om iets goeds te doen. Dat je adem krijgt en niet langer benauwd bent, of bang. Dat er een frisse wind waait door je leven, dan weer met kracht en vlagen, dan weer verleidelijk fluisterend in je oor. Maar altijd beweging. Altijd toekomst. Altijd leven. Zoiets. Daarover gaat Pinksteren. Dat er iets beweegt, dat jou inspireert om zelf in beweging te komen.

Op Pinksterzondag zijn we bij elkaar op het lieflijke pleintje achter Tintestein. We, dat zijn kerkgangers uit Tinte, Brielle en Oostvoorne, en wie er verder nog maar bij wil zijn. Allemaal bij elkaar. En over blazen gesproken: de Volharding is er ook. Er is ruimte voor de kinderen die niet stil hoeven te blijven zitten, al mág dat natuurlijk wel. Hoe dan ook. Daar, onder de kastanjes in volle bloei, komt het verhaal van de wind tot ons, hoe het stormt en hoe het fluistert, en hoe zo, met wind en vuur, de Geest van God de mensen van het begin af aan beGeesterd heeft.

En als je het in de woorden niet vindt, die morgen, niet erg. Laat je dan maar inspireren door de muziek. Of door de kaarsen van de kastanje, die als de vlammetjes uit het Pinksterverhaal boven de gelegenheidsgemeente zullen hangen. Want bewegen, dat zullen we.
We zien je graag!

Wat: Gezamenlijke openluchtkerkdienst Tinte/Brielle/Oostvoorne