SCHILDER JE GELOOF….(10-06-24)

…dat was de opdracht voor deze zondagmiddagsessie met de twintigers. Heb ik zelf niet bedacht hoor, die opdracht. Ik vind creatieve werkvormen heel leuk om te doen, maar ben er niet zo goed in om ze te bedenken. En dat hoeft ook helemaal niet. Want juist door onze verschillen maken we die duizend bloemen die bij elkaar ook wel de kerk genoemd worden. Mooi was het. Vol aandacht. En verwondering ook wel. Over wat er gebeurde, zo rondom die tafel. Met wat we verbeeldden. De reis van je leven. De rust en het overzicht. De hemelpoort, en wat daarachter is. Begin en einde, en hoe alles gevat is in Licht. Hoe duizend bloemen bloeien en duizend vlinders vliegen. Hoe fijn het is om te hebben, geloof. Dat allemaal.

Daarna gingen we eten, zoals altijd. En zoals altijd was er weer genoeg van dit en van dat, al was het ook dit keer op het laatste moment, is er genoeg brood, bij mijn gerecht moet óók nog brood, ik haal nog wel wat extra dan. Er was wijn. En ook gewoon water. Dat water bleef. Maar dat nam niet weg dat we allemaal wisten dat wonderen echt gebeuren.