PGO Nieuwsbrief 2024 - 14 juni 2024

ZONDAG 16 JUNI – BIJZONDERE DIENST
Aanstaande zondag mogen we zangeres Leonie (www.leonie.nu) weer verwelkomen in Oostvoorne.
Het belooft een mooie dienst te worden.
Allen van harte welkom.
Tot zondag 16 juni 9:30 uur
Er is geen kinderkerk
Zie
hier de poster of klik op de afbeelding

COLLECTES - PKN PASTORAAT, PASTORAAT EN DIACONIE
Preken in gebarentaal
Dove mensen voelen zich vaak eenzaam en onbegrepen in gewone kerkelijke gemeenten. Hun visuele dovenwereld is een totaal andere dan de horende woordenwereld. Daarom is er binnen de Protestantse Kerk categoriaal pastoraat voor doven. Speciaal opgeleide dovenpastors helpen dove mensen om de weg met God te gaan, bijvoorbeeld in dovendiensten met gebarentaal. Dovenpastors maken deel uit van het Interkerkelijk Dovenpastoraat dat hen helpt zo goed mogelijk invulling te geven aan kerkelijk werk onder dove mensen. Met uw gift aan de collecte ondersteunt u het pastoraat aan dove mede-gelovigen, die net als wij allemaal pastorale aandacht, troost en bemoediging nodig hebben in tijden van vreugde en verdriet.
De diaconie beveelt deze collecte van harte bij u aan!
Naast deze collecte vragen wij ook uw aandacht voor het pastoraat en de diaconie.
Bij de uitgangen staan schalen klaar voor uw gift.U kunt natuurlijk ook een gift overmaken naar NL92 RABO 0350 2655 93 t.n.v. Diaconie Protestantse Gemeente Oostvoorne.U kunt ook de QR-code gebruiken: of klik HIER
Hartelijk dank voor uw bijdrage.

DE BLOEMEN
Zondag gaan de bloemen uit de kerk naar Annette Olieslagers

ZONDAG 23 JUNI
Voorganger ds. Marijke van Selm
Aanvang 9:30 uur
Er is kinderkerk

OVER HET KLOOSTER!!!
Informatieavond voor gemeenteleden.
In oktober vorig jaar presenteerden we een droom: een Klooster aan Zee in Oostvoorne, als project vanuit onze Dorpskerk. Een ontmoetings- en bezinningsplek voor mensen die we nu niet (meer) bereiken met datgene waaraan we zelf zoveel te danken hebben: ons geloof in een God van liefde en ruimte. Sinds die avond, waarop velen van u enthousiast en betrokken reageerden, is er veel gebeurd: de werkgroep die kort daarna in het leven werd geroepen ging vliegend van start met het formuleren van missie en visie, maar ook het uitwerken van een bedrijfsplan en programma’s. Hoogste tijd om u bij te praten over de actuele stand van zaken dus! Dat doen we graag op woensdag 19 juni om 19.30 u in de Dorpskerk. Bij deze van harte uitgenodigd voor een inhoudelijke en zakelijke update, en natuurlijk het stellen van vragen en het geven van input. Heel graag tot dan!

Namens de kerkenraad en de leden van de Werkgroep Klooster aan Zee,
Ds. Marijke van Selm

VRIJWILLIGERSBORREL
Er zijn heel veel mensen die zich inzetten voor onze kerk. Met al deze vrijwilligers is de kerkenraad heel blij, eigenlijk kan ze niet zonder!
Het maakt niet uit of het om een grote taak of om een klein taakje gaat. Het maakt niet uit of de taak voor iedereen zichtbaar is, of juist meer op de achtergrond. Het maakt zelfs niet uit of het een taak is die u nu doet, of die u gedaan heeft, of zelfs misschien nog van plan bent om te gaan doen. De kerkenraad nodigt iedereen van harte uit voor de vrijwilligersborrel op 22 juni, vanaf 16.00 uur in de kerktuin.
We hopen op mooi weer en veel mensen.
Wij kijken er naar uit!
Zien we u op de 22e?
Hartelijk groet namens de kerkenraad, Ingrid Langbroek
Download HIER de uitnodiging op PDF formaat

NIEUWE BLOGS (3x)
Ga via DEZE LINK naar de blogs

DE KERK IS OPEN !
Tot en met het laatste weekend van september is de kerk op zaterdag open van 11.00 tot 15.00 uur.
U bent van harte welkom om
-           een kaarsje te branden
-           in stilte te zitten
-           voor een gebed
-           of gewoon om even in de kerk te zijn.

Loop gerust binnen, we zien u graag.

HET NIEUWE KERKBLAD

Dhr. E. Lagendijk
zaterdag Dhr. L.T. Dingemans
Mevr. E.J. Dekker
Allemaal van harte gefeliciteerd!

***************************************************************************

DIRECT NAAR: