LEGE KERK, VOL HART (4-5-20)

Zondag 3 mei. Een dienst in het teken van 75 jaar vrijheid. Wislawa Szymborska werd gelezen, Remco Campert, Etty Hillesum. En natuurlijk de Bijbel. Wees barmhartig, zoals jullie Vader barmhartig is. En: de maat die je voor anderen gebruikt, zal ook voor jullie worden gebruikt. Bij de teksten aangrijpende muziek door Mariët Kaasschieter, Barbara Winkel en Jolanda Zwoferink. Er waren bloemen, voor de ouderen in de Jacobahof. Kijk dan hoe mooi. Geknipt, gekleurd, gevouwen, en zelfs gehaakt. Na de dienst bezorgde ik ze aan de deur, een verzorgster nam ze verrast aan. Zo vieren we het leven, deze meidagen. Ook dit leven, hier en nu.