JACOBA (16-9-22)

… en andere beroemdheden uit ons dorp duiken op in de pubquiz die we aanstaande zondag na de dienst spelen. Of pubquiz, hoe moeten we dat noemen als je dat in een kerk speelt. In Kahoot, dat betekent dat je snel moet beslissen over het juiste antwoord en geen tijd hebt om snel iets te googelen. Neem dus vooral je parate kennis mee. Voor ná de dienst.

Voor de dienst zelf mag je komen met wat er maar voorhanden is en hoe je ook maar bent. We hebben gasten uitgenodigd, niet alleen vaste gasten maar jou misschien ook, en als je nog niet uitgenodigd was, dan bij deze. Als je toch al eens een keer zou willen kijken hoe het er in dat lieve kerkje aan toe gaat op zondagmorgen, of als je toch al eens wachtte op het moment om weer eens een keer binnen te lopen, dan is aanstaande zondag daar wel geschikt voor. Want we doen dan alles heel simpel, nog simpeler dan anders, en we leggen alles heel goed uit. En dan hopen we dat jij het ook fijn vindt om er te zijn. Want dat vinden we zelf namelijk ook. We halen ons hart er zo vaak op. Aan de verhalen, aan de stilte, aan een plaats waar gebeden zijn en gebeden wordt. En waar ruimte is. Voor verhalen. Ook de jouwe.

Dus nou ja. Zo een beetje. Je zou ook nog mogen komen mee-eten op zaterdagavond. Als het niet teveel is. Ons in ieder geval niet. Hier noemen ze komend weekend ‘startweekend’, omdat het altijd de feestelijke aftrap is naar een kerkelijk seizoen met doordeweekse activiteiten. Maar die term mag je wat mij betreft vergeten hoor. Het mooie van God en Jezus vind ik nou net dat je op elk moment opnieuw kunt starten in je leven, met wat dan ook. En dat dat zoveel lucht en ruimte geeft. Dus daarom. Doeg hè. Tot zondag. Of een andere keer.

PS: O en deze stralende Jacoba van Beijeren kennen we natuurlijk allemaal maar jammer, zij zit niet in de pubquiz.