HAPPY STONES (2-9-21)

Het is natuurlijk not done om naar de lockdown terug te verlangen, maar ik vind het wel lastig dat mijn agenda weer zo vol stroomt. Vrienden die ik lang niet heb gezien – en nu kan het weer. Allemaal leuk en heerlijk. Maar ik vind rust ook zo fijn….
Vergaderingen, die zijn er ook weer meer. Gisteravond hadden we overleg met de leiding van de kinderkerk. Nu is dat wel het soort bijeenkomst uit de categorie ‘inspirerend’ hoor. Het zijn zulke leuke vrouwen (Hans is nu echt gestopt, en dat begrijpen we want hij heeft het ongeveer honderd jaar gedaan) en het is gewoon mooi om met elkaar te bedenken hoe we de Bijbel speels dichtbij kunnen halen voor de kinderen.

Ik zette een grote pot thee, chocola op tafel (anders eet ik het allemaal zelf maar op), telefoons, agenda, pennen. Vijf keer de bel, de klik van de deur naar de vestibule die naar beide kanten open kan. Helma was de laatste. Kijk nou, zei ze toen ik opendeed, jij hebt gewoon een tuin vol happy stones! Ik keek met haar mee, en zag het, na twee jaar, voor het eerst: mijn hele pad, van de straat tot aan de garage. Honderden happy stones. Ze zijn alleen maar nog niet beschilderd. Dankjewel Helma! Wat zie jij nog meer waar ik overheen kijk? Wat zien anderen wat ik niet zie? De wereld is vol wonderen. Kennelijk.

Nu ik u toch spreek. We gaan vanaf 19 september weer tweewekelijks kinderkerk doen. De ene keer pakken we wat meer uit dan de andere. Maar dit wordt wel weer het ritme. En wat ik ook nog even gezegd wil hebben. Als we de gezinnen speciaal uitnodigen om te komen, betekent dat niet dat oude mensen thuis moeten blijven. Integendeel. We horen bij elkaar. Kom alsjeblieft altijd allemaal, en neem ook nog gasten mee. Afgesproken?