DUS (13-12-2022)

Kerststallen. Het belooft een prachtige expositie te worden. Collega Anneke heeft een eigen verzameling, en wil er daarvan wel een paar aan ons uitlenen. Collega Peterjan had er een tiental voor ons klaargezet om meteen mee naar Oostvoorne te nemen, na een overleg. Bij Annette en Jasmin zag ik een heel bijzondere Afrikaanse staan, zég, die moet op de tentoonstelling hoor! Ze gaan ‘m uitlenen. Zelf heb ik een heel kleintje klaarstaan om in te leveren. Maar er staat nog meer klaar:

Glas. Wist u dat er in Numansdorp al het hele jaar glazen potjes voor ons worden gespaard? En dan niet eens alleen maar door onze voormalige buitengewoon secretaris Dianne maar ook door haar vriendin Marion. Halverwege het jaar bracht ze al een aantal dozen die nu in mijn garage staan, maar zaterdag aanstaande komt ze nog een lading brengen, meteen maar naar de kerk. Ondertussen staat er ook een krat in de portiek van de pastorie, waar u ook nog glaswerk kwijt kunt, de eerste potten staan er al in. Want we kunnen echt heel veel gebruiken voor de kinderlichtjestocht. Hoe meer lichtjes, hoe mooier. Glazen potjes dus, zonder deksel en etiket, en alvast bedankt hè!

Wassen en plassen tenslotte. De twee dagen voorafgaand aan Kerst kunt u, tijdens de kerststallen expositie in de Dorpskerk, verzorgingsproducten aanleveren. Dus die hoeft u nu nog niet te brengen, dat komt straks wel. Maar mijn lieve zus die in Amstelhoek woont (Amstelhoek? Nooit van gehoord zeker?) en altijd met mijn verhalen meeleeft en –leest, en die afgelopen zaterdag bij me op bezoek kwam, bracht alvast een grote doos met spullen mee. Ja, zei ze, ik las je blog over die inzameling voor de voedselbank, en ik dacht, ik zou anders een bloemetje meegebracht hebben maar dit vond ik veel leuker om te doen. Tja. Jammer van de bloemen wel. Maar ik was het natuurlijk helemaal met haar eens. Dit was echt veel leuker om te doen.