DAT DING MET VEREN (1-10-20)

Ja, we gaan maar weer gewoon door toch? Heel veel keus hebben we niet. Laten we maar een beetje extra zacht zijn voor elkaar, en extra lief. Want binnen de perken, hoorden we afgelopen zondag nog, zijn de mogelijkheden net zo onbegrensd als daarbuiten. Heb ik niet van mezelf hoor. Gevonden in de rijke schatkamer van de poëzie. Waar altijd woorden zijn voor de troost en de hoop en de weemoed. En verdriet. Want huilen mag. Ongelukkig zijn is óók een kunst. Gewoon ongelukkig zijn, en wachten tot het over gaat. Want er is een tijd voor alles. Een tijd om te lachen, een tijd om te huilen. Een tijd om vast te houden en een tijd om los te laten. Een tijd om te zoeken, en een tijd om verloren te laten gaan.
Dat is de Prediker, dat dacht u vast al. Want poëzie is zo oud als de Bijbel.

Om een beetje extra zacht voor elkaar te zijn, en extra lief. Daarom hebben we volgende week donderdag een avond voor de ziel bedacht. Gewoon zomaar, voor nu, voor deze tijd, de schoonheid en de troost. Ik heb een aantal gedichten uitgezocht uit die rijke schatkamer, allemaal gedichten over moed houden en liefhebben. Hoopvol en ook een beetje weemoedig. Ik lees ze, één voor één in onze stille Dorpskerk. En er tussendoor zingt sopraan Mariët Kaasschieter. U weet hoe zij dat kan …. Liederen van o.a. Fauré, Gershwin, Satie. Begeleid door harpspel van Lenie de Meij.

Want hoop is dat ding met veren
Dat neerstrijkt in de ziel
En wijsjes zonder woorden zingt
En nooit valt hij er stil.

Donderdag 8 oktober, 20u, Dorpskerk Oostvoorne.
Meld je je wel even aan van tevoren, bij ondergetekende? En je mag ook komen als je geen kerklid bent hoor! Dat mag trouwens altijd.
I.v.m. de aangescherpte regels is er een maximum aan het aantal bezoekers: 30
O en nu ik je toch spreek.
Vergeet niet te komen of te kijken, aanstaande zondag, onze speciale Dierendagkerkdienst!

predikant@kerkoostvoorne.nl