BINNEN DE PERKEN……(21-12-21)

We zeiden het al vaker: er zijn daar nog legio mogelijkheden. En mooi is dat: we worden er heel vrolijk van om ze te benutten. Ons krijg je niet gek. Als het niet kan zoals het moet, dan moet het dus zoals het kan. En daarom spelen vrijwel alle kinderen mee in een levend kerstspel dat deze dagen in kleine stukjes gefilmd gaat worden. U moet uw nieuwsgierigheid naar het resultaat nog even bedwingen: eerst krijgen de kinderen dat te zien, op kerstochtend, daarna ook de grote mensen. U kunt natuurlijk wel alvast beginnen met trots zijn. Dat kan altijd.

Nog een voorbeeld van de mogelijkheden binnen de perken: de kerk is deze week elke middag open van 13u tot 17u. Voor iedereen die licht en vrede zoekt. Voor wie een kaarsje wil aansteken, stil wil zijn, troost en moed nodig heeft. Kom maar even binnen in de schuilhut die de kerk voor mensen is. En als je wilt, mag je een kraamcadeautje neerleggen bij de kribbe. We verzamelen kleertjes, speelgoed en luiers voor de Moeders van Oostvoorne en de voedselbank. Laat onze geschenken een berg van hoop en liefde worden. Alles helpt, in deze vreemde verdrietige tijd. Alles helpt, tegen het donker.

Die kerststal, die helpt ook. We hebben het kindje gewoon alvast in de kribbe gelegd. Misschien wel omdat we al zo jubelend van vreugde waren. Over de dingen die wél kunnen. Over het licht dat vandaag zo prachtig is. Over de koe en de ooievaar en de ezel, over Maria en Jozef die morgen op een pony door Oostvoorne rijden, op zoek naar onderdak. Over alle liefde die we ontvangen, en door mogen geven.