BIJ ONS IN DE BIBLEBELT (6-9-19) BIJ ONS IN DE BIBLEBELT (6-9-19)

De afgelopen weken ben ik lekker toegekomen aan kennismaken en op bezoek gaan. Ik ben niet zo georganiseerd, schreef ik eerder, maar voor de bezoeken maak ik wel een lijstje. Een echt handgeschreven lijstje in een roze schriftje. Met daarop namen van mensen waar ik om allerlei redenen eens op bezoek zou moeten, willen of kunnen. Per dag kijk ik dan een beetje wat prioriteit heeft, zodat er altijd ook ruimte blijft voor het onverwachte. En of je dan wel of niet bij mijn gemeente hoort, maakt mij verder niet zoveel uit. Elke ontmoeting is van waarde, en God is overal in alles te herkennen.

Even hoopte ik dat het zo kon blijven. Lekker veel ontmoetingen, mooie woorden en verhalen delen, fijn op het fietsje overal naartoe, en in de vrije uren veelvuldig naar het strand. Maar ook in Oostvoorne valt aan de overlegstructuren niet te ontkomen. Het is zoals het gaat, en het gaat hard, zo begin september. Al is het ook wel weer leuk om aan die structuren de diversiteit van het domineesleven te kunnen aflezen. Zo is er volgende week de kennismaking met de collega’s van Voorne-Putten in de werkgemeenschap, er is kerkenraadvergadering, en er is een bijeenkomst van mijn intervisiegroep, nog in de Hoeksche Waard. En dan ben ik ook nog bij een boekpresentatie. Daar zal ik volgende week een aparte blog aan wijden.

Maar nu eerst heb ik een vrij weekend. Morgen ben ik in Utrecht, bij de tentoonstelling ‘Bij ons in de Biblebelt’. Als meisje afkomstig uit de gereformeerde gemeente (dat ben ik namelijk) een must-see en ik verheug me erop. Ik was trouwens op bezoek bij ‘onze’ gereformeerde gemeente aan de Valkenlaan, dat wil zeggen bij de kosteres die met haar man deze kleine gemeente gaande tracht te houden. Het was een bijzondere en fijne ontmoeting, waarin we elkaar met liefde en respect herkend hebben als dienaars van de Heer.

Maar dus. Al die kindjes die zich morgen met hun lampionnen opstellen bij de pastorie voor de optocht.
Ik ben bang dat ik niet op tijd thuis ben om naar jullie te komen kijken! Heel erg sorry!