CONFLICTERENDE (3-7-22)

Huh? Wat dan? Conflicten, dat was toch geweest?
Ja, weet ik wel. Dat is ook zo. Ik wil alleen even jullie aandacht. En ik dacht; ik prik een woord in de krant. En dat was dit. Conflicterende. Het had ook een ander woord kunnen zijn. Nodig bijvoorbeeld. Of publieke. Ook allemaal aangeprikt. En ik zou er zo een verhaal over kunnen schrijven. Dat we de conflicten al heel lang achter ons hebben gelaten in de gemeente. Dat we groeien naar een nieuwe tijd waarin we elkaar nodig hebben. Om kerk te zijn voor elkaar. Maar ook voor het ‘publieke domein’ die prachtige term die ik nog niet lang geleden in een preek gebruikte. De samenleving dus. Die ons nodig heeft. Die wij wat te bieden hebben. Dat geloof ik heel erg.

Daarom vraag ik jullie aandacht. Want we denken daarover na, aanstaande dinsdagavond, onder leiding van Marloes die ons coacht. En dat willen we doen met zoveel mogelijk mensen. Anders heeft het geen nut. Dus alsjeblieft. Wees erbij. We hebben je nodig. Dinsdag. En de dagen daarna. Om betekenis te geven aan kerkzijn in deze tijd. Op onze manier, die ook jouw manier moet zijn.
Kom je? Het is in de Dorpskerk, en het begint om 19.30u.
Niet vergeten hè.

Marijke