PGO Nieuwsbrief 2023 - 7 april 2023

Er is kinderkerk
De dienst begint om 9:30 uur

COLLECTE –  PAASCOLLECTE KERK IN ACTIE. WERELDDIACONAAT IN MOLDAVIË

Vanwege de grote armoede en werkloosheid in Moldavië werken veel inwoners in het buitenland. Dat betekent dat veel kinderen en ouderen alleen achterblijven. Hoewel kerken maar weinig geld en vrijwilligers hebben, willen ze er voor deze kwetsbare kinderen en ouderen zijn. Via Moldovan Christian Aid (MCA) ondersteunt Kerk in Actie kerkelijke gemeenten bij diaconale initiatieven en traint jongeren zodat zij ouderen kunnen helpen.
Dit werkt aan twee kanten: zo zijn jong én oud wat minder alleen!

Vanmorgen is er ook een collecte voor de diaconie en de kerk.
U kunt natuurlijk ook een bijdrage overmaken naar het bekende rekeningnummer NL92 RABO 0350 2655 93 t.n.v. Diaconie Protestantse Gemeente Oostvoorne.
Wilt u de datum van de zondag vermelden en of er eventueel een verdeling is tussen genoemde doelen. U kunt ook de QR-code gebruiken.
Hartelijk dank voor uw bijdrage.

DE BLOEMEN UIT DE KERK gaan zondag met een hartelijke groet naar: Mw. Reini Rehorst, Donjonweg 42

Ds MARIJKE WEER TERUG!
Lees haar nieuwste blog: ONTHEEMD

DIENST VOLGENDE WEEK – THEMADIENST “TEMPORARY HOME”
Een dienst voor jong & oud
We vonden het weer eens tijd voor een ander soort dienst. De band 4Tune is al enige jaren populair in onze gemeente en we hebben al vaak mogen genieten van hun muziek. Tijdens de eerste twee top2000 diensten hebben ze de hele dienst voor hun rekening genomen en dit gaan ze ook op 16 april weer doen. Dit keer geen Top2000-dienst maar een themadienst.
De themadienst van 16 april heet “Temporary home”

Deze themadienst is geschreven rondom het lied “Temporary home” van Carrie Underwood.
De dienst “Temporary home” gaat over een aantal verhalen waarin mensen troost halen uit het feit dat na dit tijdelijke leven niet alles voorbij is. Vol verlangen kijken de personages vooruit.
De drie coupletten van het lied worden in een verhalende context geplaatst en verder omlijst met bekende en minder bekende gospelsongs. Zo zijn hier nummers te horen van Coldplay, maar ook nummers uit de bekende opwekkingsbundel.
Kortom: Een dienst voor jong en oud.
We hopen u allemaal te begroeten.

Zie ook de informatie op de site van 4Tune

DE KERK IS OPEN!
Vanaf 22 april is de kerk elke zaterdag open van 11.00 tot 15.00 uur.
U bent van harte welkom om een kaarsje te branden, in stilte te zitten, voor een gebed of gewoon om even in de kerk te zijn.
Loop gerust binnen, we zien u graag.

DRIEDUBBEL FEEST…
Wat een bijzondere week is dit voor mij! De gang door de Stille Week, eindigend op de Paasmorgen – de meest intense week voor een dominee. En dat na drie maanden écht vrije tijd, die ik met hart en ziel ook als vrij beleefd heb! En nog meer geluksvogel voel ik mij nu ik deze week zestig ben geworden. Dank voor de lieve wensen van velen van u, in de vorm van berichtjes, kaartjes en attenties. Heerlijk!
En omdat ik zo blij ben met deze mijlpaal in mijn leven geef ik een feestje, voor vrienden, familie én gemeenteleden, op zaterdag 22 april in de Dorpskerk. Het is van 15-20u, het wordt een beetje interactief, er is eten en drinken en u bent allemaal uitgenodigd, heel erg van harte.
O ja, en omdat ik al rijk genoeg ben: cadeautjes zijn niet nodig. Als u toch iets wilt geven, dan graag een gift voor ons Avondmaalsproject Quina Care in Equador.
Heel graag tot ziens, in kerk, dorp, duinen en op de 22e!
Ds. Marijke van Selm

JARIGEN KOMENDE WEEK
zondag Dhr. A.A.F. Swank
Dhr. W. Booij
maandag Mevr. B. de Jong-Oranje
Dhr. H. den Bakker
Mevr. A.W. Krijgsman-Starre
dinsdag Mevr. M.S. de Hoop
woensdag Dhr. J.H. Veth Jr.
Mevr. J.R. Jenczmyk-Maassen
donderdag Dhr. J.J. Mulder
vrijdag Mevr. A. Roos-Poldervaart
Dhr. H.J. Oosterman
Dhr. J.M. de Rijke
Mevr. J.C. Melching-Groenendijk
Mevr. A.E. Oerlemans-Baris
zaterdag Dhr. P. Achterberg
Romy Polet
Allemaal van harte gefeliciteerd!

***************************************************************************
DIRECT NAAR: