PGO Nieuwsbrief 2023 - 3 februari 2023

Medewerking van de cantorij o.l.v. Elly Bakker
Er is zondag kinderkerk
Aanvang dienst: 10:00 uur

COLLECTE  - Kerk in Actie - Werelddiaconaat Pakistan.
Vak training voor jongeren. In Pakistan ondersteunt Kerk in Actie de organisatie AWARD die jongeren, onder wie schoolverlaters, helpt met vakopleidingen en leningen. De organisatie begeleidt hen na hun opleiding bij het opzetten en uitbouwen van een eigen bedrijf. Ook helpt zij jongeren die een universitaire studie willen volgen zich voor te bereiden op de toelatingstest die daarvoor geldt. De organisatie wil jongeren niet alleen economisch zelfstandig maken: ze brengt ook jongeren met verschillende religieuze achtergronden bij elkaar, waardoor het onderlinge begrip toeneemt.
Meer lezen over dit project kijk dan op kerkinactie.nl/werkgelegenheidpakistan

Op 1 februari was het 70 jaar geleden dat de watersnoodramp plaatsvond. Pakistan was een van de landen die meteen te hulp schoot door geld in te zamelen. Mooi om, ook na zo’n lange tijd, iets terug te doen voor de mensen in dit Zuid-Aziatische land die nu ónze hulp nodig hebben.

Naast de collecte voor het werelddiaconaat in Pakistan staat er een schaal voor diaconie en kerk.
U kunt natuurlijk ook een bijdrage overmaken naar het bekende rekeningnummer NL92 RABO 0350 2655 93 t.n.v. Diaconie Protestantse Gemeente Oostvoorne. Wilt u de datum van de zondag vermelden en of er eventueel een verdeling is tussen genoemde doelen.
Of gebruik de QR-code, gebruik de Camera App op je telefoon (Of klik HIER)
Hartelijk dank voor uw bijdrage.

DE BLOEMEN UIT DE KERK gaan zondag met een hartelijke groet namens de gemeente naar mw. Ank van der Gaag - Brobbel
Regentessenlaan 13

DIENST ZONDAG 12 FEBRUARI
Voorganger is Anneke Klavers
Aanvang dienst: 10:00 uur

ZEGELTJES ACTIE PLUS VOOR EEN BOODSCHAPPENPAKKET.
Beste mensen,
Vanaf 4 december vorig jaar (tm 25 februari a.s.)  krijgt u bij uw aankopen zegeltjes om een boodschappenpakket bij elkaar te sparen.
Als het u niet lukt om een kaart vol te krijgen, of u zelf geen belangstelling heeft voor een doos, wilt u dan aub uw zegeltjes doneren zodat we iemand anders blij kunnen maken met een extraatje?
Het pastoraat zal, in overleg met de diaconie, er zorg voor dragen dat de pakketten goed terecht komen.

U kunt de zegeltjes in de rode schoenendoos deponeren. De doos staat rechts in de kerkzaal, meteen waar u binnenkomt. Als u niet naar de kerk, de inloop of de weeksluiting komt neem dan contact met ons op via onderstaande nummers.

Alvast hartelijk bedankt namens de diaconie en het pastoraat!
Janneke Eggink - 06 22 56 75 60
Liesbeth van Wijnen – 06 29 18 44 74
pastoraalteam@kerkoostvoorne.nl

ACTIE KERKBALANS 2023
Halverwege januari zijn er 361 brieven en 273  e-mails verstuurd met daarin het verzoek om het toezeggingsformulier voor uw vrijwillige bijdrage 2023 zo spoedig mogelijk in te vullen en te retourneren.
Een aantal leden heeft daar al gehoor aan gegeven, waarvoor hartelijk dank.
Het is voor de Commissie van Kerkrentmeesters van groot belang te weten met welk bedrag er dit jaar gewerkt kan worden.
Dus willen we graag ook uw formulier ontvangen!

Zoals u ziet moeten er door vrijwilligers nog steeds heel veel brieven aan huis bezorgd worden. Daarom het dringende verzoek, als u in het bezit bent van een e-mailadres, stuur het door. Voor u een kleine moeite, maar voor ons scheelt het veel werk.

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,
Peter Eggink

Dhr. M.P. van Ast
Dhr. A.C. Heij
Mevr. L. van Dorsser-van der Hoek
Allemaal van harte gefeliciteerd!

***************************************************************************
DIRECT NAAR: