PGO Nieuwsbrief 2024 - 12 april 2024

ZONDAG 14 APRIL
Voorganger ds. Marijke van Selm
Aanvang 9:30 uur

Er is kinderkerk en tienerkerk

COLLECTE - KERK IN ACTIE ZENDING, PASTORAAT EN DIACONIE
Kerk als plek van hoop, hulp en verzoening
Veel daders van de genocide in Rwanda zijn inmiddels terug uit de gevangenis. Maar hoe kunnen buren en kerkleden elkaar ooit weer vertrouwen? Rwandese kerken trainen hun pastors in traumahulp en verzoeningswerk. Ze organiseren ‘Lichtgroepen ‘ waar slachtoffers en daders elkaar ontmoeten en weer leren samenleven. Zeventig procent van de jonge Rwandese bevolking heeft de genocide niet meegemaakt. Hun probleem is gebrek aan werkgelegenheid. Ook voor hen wil de kerk er zijn. Ze biedt de jongeren praktische training aan die hun kansen op werk vergroten. Want deze jonge generatie is de hoopvolle toekomst van Rwanda. Met je gift in de collecte steun je het programma Zending van Kerk in Actie en kan de Rwandese kerk jongeren en getraumatiseerde mensen een steun in de rug geven.
Naast deze collecte vragen wij ook uw aandacht voor het pastoraat en diaconie.
Bij de uitgangen staan schalen klaar voor uw gift.U kunt natuurlijk ook een gift overmaken naar NL92 RABO 0350 2655 93 t.n.v. Diaconie Protestantse Gemeente Oostvoorne.U kunt ook de QR-code gebruiken: of klik HIER
Hartelijk dank voor uw bijdrage.

DE BLOEMEN UIT DE KERK
De bloemen van zondag gaan naar Nel en Aad Stout.

ZONDAG 21 APRIL
Voorganger ds. Annemarie Roding
Aanvang 9:30 uur

Er is geen kinderkerk

NIEUWE BLOG .....NU VAN CHARLOTTE
Een bijdage van Charlotte: KLIK HIER

IN DE HERHALING: EEN MUZIKALE LEZING ROND HET THEMA VAN
Eindelijk volwassen. De wijsheid van de tweede levenshelft

In mijn lezing leg ik uit waarom je op je oude dag niet het gevoel hoeft te krijgen dat het met je gedaan is. Maar ook: dat de tweede levenshelft niet gegarandeerd een succesverhaal is. Wijs oud worden, dat is mijn ideaal waar ik – als wetenschapper en als ‘oudere-in-opleiding’ – een goed woord voor wil doen.

De lezing wordt afgewisseld met eigenwijze en ontroerende songs over wijsheid en ouderdom, gezongen door Eessa Frieman.
Het boek Eindelijk volwassen is op de avond zelf ook verkrijgbaar.

Frits de Lange (www.fritsdelange.nl) is emeritus-hoogleraar aan de Protestantse Theologische Universiteit en de Universiteit van Stellenbosch, Zuid-Afrika, en pretentieloos gitarist in de band MEEZZ, waarmee hij onder andere samen met Eessa Frieman optreedt.

Nieuwsgierig geworden? Meepraten? Kom ook!
Wanneer: woensdag 17 april
Plaats: de Sjoel, Turfkade 16, Brielle
Aanvang: 20.00 uur
Toegang: vijf euro, contant of met betaalpas aan de deur

Komt u met de auto en hebt u ruimte over om mensen mee te nemen, stuur dan een berichtje naar Coby van Ommeren, 06-24539304, rademommer@gmail.com. Hebt u vervoer nodig, dan kunt u zich eveneens melden bij haar.

PCOB WESTVOORNE - DAGTOCHT DRAAIORGELMUSEUM IN HILVARENBEEK
Datum: 18 april 2024.
Aanmelden vóór 10 april bij Tineke Vriend, tel. 06-25357858 of tmvriend@xs4all.nl
De kosten voor deze dag bedragen € 45,- per persoon, te voldoen op rekening nummer
NL 06 RABO 0355 7577 29 van de PCOB Westvoorne, met vermelding van ‘Reisje Hilvarenbeek’.
Tineke Vriend, secretaris PCOB Westvoorne
LEES HIER de uitgebreide informatie over deze reis

JARIGEN KOMENDE WEEK
zaterdag Dhr. W. Verton
Dhr. J. de Lange
Dhr. H. van Ravens
Allemaal van harte gefeliciteerd!

***************************************************************************
DIRECT NAAR: