PGO Nieuwsbrief 2023 - 27 oktober 2023

Aanvang: 10 uur
Liturgie

COLLECTE
Zondag collecteren we voor de Voedselbank Voorne aan Zee.
Samen de storm trotseren.
Alleen fietsen is zwaar maar de Voedselbank Voorne aan Zee is er om mensen, die onder de armoedegrens leven, een steuntje in de rug te geven. Dit doen ze door te helpen met een aanvulling op de dagelijkse boodschappen. De voedselbank is geen gewone bank maar een bank met een heel andere instelling! De voedselbanken helpen de armste door ze tijdelijk te voorzien van voedselpakketten. Dit doen zij ook in Voorne aan Zee. Om de klanten van voldoende eten te kunnen voorzien, werken zij samen met bedrijven, instellingen, overheden en particulieren. Zo zorgen ze er samen voor dat armoede wordt bestreden, voedseloverschotten verdwijnen en het milieu minder wordt belast. Om de zelfredzaamheid van de klanten te vergroten, werken ze samen met lokale organisaties die de klanten helpen om weer op eigen benen te staan. Voedselhulp moet immers altijd tijdelijk zijn.
Naast de collecte voor de Voedselbank Voorne aan Zee vragen wij ook uw aandacht voor de kerk en het pastoraat.
Bij de uitgangen staan schalen klaar voor uw gift.
U kunt natuurlijk ook een gift overmaken naar NL92 RABO 0350 2655 93 t.n.v. Diaconie Protestantse Gemeente Oostvoorne.
U kunt ook de QR-code gebruiken: of klik HIER
Hartelijk dank voor uw bijdrage.

DE BLOEMEN UIT DE KERK gaan met een hartelijke groet namens de gemeente naar: mw. Esther van Driel - Luijendijk

DONDERDAG 2 NOVEMBER – ALLERZIELEN
Vesper, voorganger: ds. Marijke van Selm
Aanvang 19:30 uur.

IK MIS JE - DONDERDAG 2 NOVEMBER
Een dag van herinneren. Tijd en ruimte voor verdriet en gemis.
We steken een lichtje aan en noemen de namen van wie niet meer bij ons zijn.

In onze Dorpskerk maken we die dag tijd en ruimte om verhalen te delen (workshop).
In een middag- en avondprogramma van vertellen en luisteren, muziek en poëzie, wandelen en creativiteit mag je verdriet en je kracht er zijn.
We sluiten de workshop af met een maaltijd
Daarna volgt een voor iedereen toegankelijke Stille inloop en vesper.
.
Het programma voor deze dag:
Workshop: van 14:00 - 18:30 uur
Max. aantal deelnemers workshop: 20
Kosten € 15,- / pp
Aanmelden via 2november@kerkoostvoorne.nl of telefonisch bij ds. Marijke van Selm: 06-41664516

Voor iedereen toegankelijk:
Vanaf 18:30 is de kerk open om een kaarsje aan te steken voor een dierbare die u mist.
Aansluitend is er om 19:30 een vesper.
Voorganger: ds. Marijke van Selm

Download HIER de flyer IK MIS JE

ZONDAG 5 NOVEMBER – GEDACHTENISDIENST
Voorganger: ds. Marijke van Selm, aanvang 10:00 uur

LEERHUIS VOORNE AAN ZEE 2023
KLIK HIER voor meer informatie op onze site.
Of Download HIER de flyer Leerhuis Voorne aan Zee

PROJECT CAROLS IN OOSTVOORNE
Op zaterdag 9 december organiseert de cantorij het project Carols in Oostvoorne. Samen met een projectkoor zal de cantorij kerst- en adventsliederen uitvoeren in de sfeervolle Dorpskerk. Die liederen worden deze morgen en middag in drie repetities geoefend, waarna om 16.00 uur de uitvoering volgt. Er is een afwisselend programma samengesteld van meerstemmige koorliederen en ook liederen waarbij het publiek kan meezingen. Het koor zal onder leiding staan van Jolanda Zwoferink, cantrix van de cantorij.
In het projectkoor is ruimte voor ongeveer twintig geoefende zangers, verdeeld over de verschillende stemgroepen sopraan, alt, tenor en bas. Wie het eerst komt, het eerst zingt.
De kosten voor deze dag bedragen €12,50. Inbegrepen zijn de bladmuziek, koffie of thee en een glaasje glühwein na afloop.
De muziek wordt vooraf toegestuurd, zodat deze thuis alvast wat ingestudeerd kan worden.
Wie zingt er mee?
Opgeven kan via carols@kerkoostvoorne.nl onder vermelding van naam, adres en stemgroep.
Na opgave volgt meer informatie.

JARIGEN KOMENDE WEEK
zondag Mevr. L. van Houten-van der Maarel
Dhr. R. Engelsman
Mevr. W.B. van Heddegem-Kroon
Mevr. L. Langendoen
maandag Dhr. P.K. Roskam
Mevr. R. Vis
dinsdag Dhr. J. Heijndijk
Dhr. A.J. Hoogenboom
Dhr. C.J. den Boer
woensdag Dhr. D.C.M. Tesnière
Dhr. H.J. van Damme
Mevr. C.F. van Dorsser
donderdag Mevr. C.M. Berkel-van Eendenburg
Mevr. E. van Wulfften Palthe-de Jong
Dhr. W.C. Jongejan
vrijdag Mevr. W. Doorduin-Groenewegen
zaterdag Mevr. M.J.P. Schellevis
Allemaal van harte gefeliciteerd!

***************************************************************************
DIRECT NAAR: