Sterre Hoogland (9-10-20) Sterre Hoogland (9-10-20)

Samen met haar zus Rosalie hoort Sterre Hoogland bij het fijne groepje twintigers dat sinds afgelopen voorjaar met elkaar in kerkelijk verband optrekt. Noem het een gesprekskring, een eetkring, een kring met grote plannen (een reis volgend jaar…). Al naar gelang de Coronale omstandigheden ontmoeten we elkaar, of soms ook een tijdje niet (in de maand april). Het plezier staat voorop, maar ernstige onderwerpen kun je ook heel goed met plezier bespreken. Dat hebben we al vaak gemerkt.

Sterre is degene die er altijd uitziet om door een ringetje te halen. Ze houdt van make-up, van mooie kleren en sieraden. Van die voorliefde heeft ze haar dagelijks werk gemaakt: ze werkt bij een grote parfumerieketen. Alweer heel wat jaren. Eerst in de weekenden, als scholier en student. Later, na een heel aantal opleidingen die het allemaal niet waren en de laatste die het wél was (retail management) als vaste kracht in de winkel. In een fijn team, waar ook haar eigen moeder bij hoort, op wisselende dagen volgens schema.

Het werk is er het afgelopen half jaar wel ingewikkelder op geworden. Nadat de winkel in de eerste weken van de lockdown een poosje dicht was, leek het met de nodige aanpassingen (spatscherm bij de kassa, looproutes in de winkel, dat soort dingen) gaandeweg de zomer weer een beetje normaal te worden om te werken. Maar in de huidige situatie worden de maatregelen weer uitgebreid. De hele dag een mondkapje op is nodig, maar echt niet fijn. Toezien op het maximale aantal bezoekers in de winkel ook niet. Hoe moet dat gaan rond kerst, de drukste tijd van het jaar in een parfumerie? Ook het verzorgen van iemands make-up is momenteel niet aan de orde. Maar dat sommige mensen bij het kopen van een crème hun hele levensverhaal aan Sterre vertellen, dat is niet veranderd. Dat moet de rust zijn die ze uitstraalt! Een rust waarvan ze, gelukkig, ook in deze coronatijd weet te genieten.

Klik HIER voor het filmje met Sterre

Foto's:

Dorpskerk
datum en tijdstip 21-04-2024 om 9:30 uur
ds. A. Roding meer details

Dorpskerk
datum en tijdstip 28-04-2024 om 09:30 uur

ds. N. de Jong - Dorland

Kerkdienst meekijken

meevieren of terugkijken

Overzicht kerkdiensten

Klik HIER voor het overzicht

Kerken in de omgeving

Collectegeld overmaken?

Bijdrage overmaken voor de collecte? meer

Ons Kerkblad digitaal

Ons kerkblad!

Digitale nieuwsbrief

Voor aanmelden of downloaden PGO Nieuwsbrief klik hier.

Blogs

Naar alle blogs

Orgelconcerten Oostvoorne

Link naar de website

Kringloopwinkel 'Het Vervolg'

Vraag, opmerking of idee?

Klik HIER meer