Roeland van der Woerdt (17-10-20) Roeland van der Woerdt (17-10-20)

Zelfgebakken koekjes in de vorm van letters: “welkom dominee”. Zo deden Roeland en zijn moeder dat vorig jaar, bij de intrededienst van de nieuwe dominee. Sindsdien zagen we elkaar geregeld in de kerk, en soms ook daarbuiten. En hij heeft ook nog eens de leukste knuffel van Oostvoorne, Alpie de alpaca, die ons afgelopen zondag troostte bij opnieuw een bijna lege kerk in deze gekke tijden.

In huize Van der Woerdt is het nooit saai: Roeland woont er met zijn drie oudere broers, en zijn vader Martijn en moeder Karin. Martijn werkt internationaal voor een Facilitaire Dienstverlener en was daardoor ‘vroeger’ (vóór maart 2020) vaak op reis, door heel Europa, maar tegenwoordig werkt hij veel thuis op zolder. Karin is juf bij de kleuters van de CNS, dezelfde school als waar Roeland op zit.
Als de Van der Woerdtjes op reis gaan is het ook nooit saai: ze houden van stoere buitendingen zoals vlotten bouwen en daar dan zelf mee varen, heel hoog klimmen of heel ver fietsen. Afgelopen zomer zouden ze naar Amerika gaan, maar corona trok een streep door de rekening. Achteraf was dat maar goed ook: in die tijd overleed de oma van Roeland, de moeder van Karin, die heel lang ziek was. Dat was heel verdrietig.

Roeland gaat graag naar school. Hij weet nog niet naar welke middelbare school hij volgend jaar wil. Het liefst houdt hij dat helemaal geheim, vooral voor zijn broers! Het lijkt hem leuk om later meester te worden. De scouting op zaterdag vindt hij ook heerlijk, en verder zit hij op zwemmen. Hopelijk blijft het zwembad open! Gelukkig maar dat alle andere dingen blijven zoals ze nu weer zijn, want elke dag thuisblijven mag misschien leuk lijken, het is heeeel saai. Meester Tim is zo gek nog niet, en het is fijn om na schooltijd met je vriendjes te kunnen afspreken!

Klik HIER voor het filmje met Roeland

Foto's:

Dorpskerk
datum en tijdstip 28-04-2024 om 09:30 uur

ds. H. Perfors

Dorpskerk
datum en tijdstip 05-05-2024 om 9:30 uur

ds. R. van Selm

Kerkdienst meekijken

meevieren of terugkijken

Overzicht kerkdiensten

Klik HIER voor het overzicht

Kerken in de omgeving

Collectegeld overmaken?

Bijdrage overmaken voor de collecte? meer

Ons Kerkblad digitaal

Ons kerkblad!

Digitale nieuwsbrief

Voor aanmelden of downloaden PGO Nieuwsbrief klik hier.

Blogs

Naar alle blogs

Orgelconcerten Oostvoorne

Link naar de website

Kringloopwinkel 'Het Vervolg'

Vraag, opmerking of idee?

Klik HIER meer