PGO Nieuwsbrief 2024 - 24 mei 2024

Voorganger ds. Albi Baan - Slot
Aanvang 9:30 uur
Er is Tienerkerk / geen kinderkerk
Zie ook de actie van de tieners hieronder

TIENERS IN ACTIE
Naar aanleiding van Matteüs 25 zijn de tieners afgelopen weken aan de slag gegaan met de gelijkenis over een heer die zijn geld toevertrouwt aan 3 knechten. Elk van die knechten, gebruikt het geld op een andere manier. In verschillende Bijbelvertalingen wordt er in deze context gesproken over de valuta ‘talent’. De vraag wordt dan: Wat doen wij met onze talenten? De tieners hebben in de loop van de tijd individueel geld opgehaald onder het motto 'vermeerder je talent'.
Aanstaande zondag 26 mei is het zo ver
De tieners zullen na de dienst hun talenten inzetten om hun talenten (lees: euro's) te vermeerderen voor de Nacht van de Vluchteling. Het belooft interactief en gezellig te worden.

Dit kunt u verwachten:
  • Vliegtuigrace
  • Cakeverkoop
  • Oud-Hollandse spellen
  • Garage sale
  • Verboden te lachen
  • Kampvuur: broodjes en marshmallows
Bij elk onderdeel staan 1 of 2 tieners, die hopen met hun talenten geld op te halen. Het is fijn als u contant geld meeneemt.
Bijdragen is ook mogelijk via een QR-code.
Download HIER de flyer

COLLECTES - MISSIONAIR WERK, PASTORAAT EN DIACONIE
Online platform voor zinzoekers
Op social media, waar jongeren veel tijd aan besteden, is maar weinig zichtbaar van God. Met interessante en inspirerende video’s, christelijke rolmodellen en vriendschappen laat Move Community op social media zien wat het betekent om te geloven in God. Hoe meer jongeren in hun social media gebruik meekrijgen van wie God is in deze wereld, hoe belangrijker het geloof voor hen wordt. De Protestantse Kerk ondersteunt organisaties zoals Move Community die geloof en jongeren met elkaar verbindt. Via het programma Missionair Werk ondersteunt de Protestantse Kerk missionaire activiteiten in het hele land én online.
Naast deze collecte vragen wij ook uw aandacht voor het pastoraat en de diaconie.
Bij de uitgangen staan schalen klaar voor uw gift.U kunt natuurlijk ook een gift overmaken naar NL92 RABO 0350 2655 93 t.n.v. Diaconie Protestantse Gemeente Oostvoorne.U kunt ook de QR-code gebruiken: of klik HIER
Hartelijk dank voor uw bijdrage.

DE BLOEMEN VAN ZONDAG gaan naar Wilma de Koning.

ZONDAG 2 JUNI - DIENST VAN SCHRIFT & TAFEL
Voorganger ds. Marijke van Selm
Met medewerking van de Cantorij o.l.v. Jolanda Zwoferink
Aanvang 9:30 uur
Er is geen kinderkerk

PINKSTERDIENST TERUGKIJKEN
Ga naar (klik op) kerkdienstgemist.nl om de opname van de gezamenlijke openluchtdienst te bekijken.
Een prachtige dienst op een prachtige lokatie.
Pinksteren 2024.....een prachtige dag!

JAARREKENING 2023
In de kerkenraadsvergadering van 8 mei is de concept-jaarrekening  over 2023 besproken.
Bent u geïnteresseerd in deze jaarrekening, dan kunt u een beknopt exemplaar opvragen bij de penningmeester. Stuur daarvoor een mail naar
penningmeester@kerkoostvoorne.nl
U kunt uw vragen of opmerkingen indienen tot uiterlijk 31 mei.

DE KERK IS OPEN !
Tot en met het laatste weekend van september is de kerk op zaterdag open van 11.00 tot 15.00 uur.
U bent van harte welkom om
-           een kaarsje te branden
-           in stilte te zitten
-           voor een gebed
-           of gewoon om even in de kerk te zijn.

Loop gerust binnen, we zien u graag.

ENGLISH WEEKEND MET EVENSONG
De cantorij van de Sint-Catharijnekerk in Brielle organiseert op 1 en 2 juni 2024 een English weekend voor zangers met koorervaring. Het koor zal onder leiding staan van David Allinson. Tijdens het weekend wordt er flink geoefend en aan het eind van zondagmiddag 2 juni wordt het geheel dan afgesloten met een Evensong.
De Evensong in de Sint-Catharijnekerk begint om 17.00 uur. Een Evensong is een bijna geheel gezongen vesperdienst volgens de eeuwenoude traditie van de anglicaanse kerk. Het is een ingetogen, meditatieve viering met Engelse koormuziek en orgelspel.
De toegang is uiteraard vrij, maar aan de uitgang wordt wel gecollecteerd.
U bent van harte welkom!

JARIGEN KOMENDE WEEK
Dhr. H. Heijndijk
Dhr. W.C. den Besten
Mevr. J.B.F. van Gemerden
Allemaal van harte gefeliciteerd!

UITNODIGING PCOB AFDELING WESTVOORNE
Lezing Bob Benschop van het Streekarchief Voorne-Putten
Datum: 12 juni 2024
Tijd: 14.00 uur ( inloop 13.30 uur)
Plaats: Welkomkerk, Rockanje
Van harte nodigen wij u uit om deze interessante lezing bij te wonen.
Bob zal ons deze keer iets vertellen over de historie van Voorne-Putten.
Aan de hand van oude kaarten en de historische atlas krijgt u een beeld van hoe de regio enorm is veranderd.
We starten met een kopje koffie/thee en een welkom van de voorzitter en de lezing zal om ongeveer 16.00 uur afgelopen zijn.
We hopen velen van u te mogen ontmoeten op deze middag!
Tineke Vriend

***************************************************************************