AANVULLINGEN OP PGO Nieuwsbrief - 10 mei 2024

AANVULLINGEN OP DE NIEUWSBRIEF VAN GISTEREN

- informatie voor de dienst van morgen
- oproep voor de Pinksteren openluchtdienst van volgende week

DIENST ZONDAG 12 MEI
Op deze zondag staat Judit centraal, een geschiedenis die opgetekend is in een van de zogenaamde apocriefe boeken.
Het speelt in de eeuwen tussen Oude en Nieuwe Testament, en daar waar ze opgenomen zijn in een Bijbeluitgave, is dan ook precies de plaats waar ze staan: ertussenin.
Over wie Judit was, en óf ze ook iemand was, of alleen maar een sterk verhaal van wat een vrouw kan doen als ze God aan haar zijde weet, daarover gaat het deze zondag.
En over de betekenis van sterke verhalen over God, wie ze vertelt en hoe ze verteld worden.
Niet voor watjes - in de schilderkunst is het verhaal van Judit meermaals plastisch verbeeld, en een paar van die schilderijen zullen we bekijken.

Voorganger ds Marijke van Selm
Aanvang 9:30 uur
Liturgie
Er is geen kinderkerk

OPENLUCHTKERKDIENST PINKSTEREN
Zoals u gisteren heeft kunnen lezen of waarschijnlijk al hebt gehoord, is er volgende week geen dienst in onze kerk in Oostvoorne maar een Pinksterdienst in de Openlucht in Tinte op het plein achter Tintestein (zie info hieronder).

Evenals vorig jaar willen wij u vragen of u wellicht iets kunt bakken voor bij de koffie/thee. Dat zou heel leuk zijn!

Wij zouden dit wel graag van tevoren weten.

U kunt dit doorgeven aan:
Helma Gorzeman jgorzeman6@gmail.com / tel. 06-53212137
Wilma Doeve. wilmadoeve@live.nl /tel.06-48446703

Er wordt een opname gemaakt van de Openlucht Pinksterdienst en deze zal via een link op de site van de Dorpskerk in de loop van 1e Pinksterdag actief zijn.

De Pinksteren openluchtdienst wordt georganiseerd door de kerken van Brielle, Oostvoorne, Rockanje en Tinte.
Voorgangers Ds. E. Kok, Ds. R. van Selm en Ds. A.J.P.W. van der Wal, aanvang 10:00 uur.

Bij slecht weer wordt de dienst verplaatst naar de Sint Catharijnekerk te Brielle
Download HIER de poster

***************************************************************************