PGO Nieuwsbrief 2024 - 1 maart 2024

WARME TRUIENAVOND
Morgen (!), zaterdagavond 2 maart van 20:00-22:00, wordt er in Brielle in de Sjoel vanuit de Diaconie een warme truienavond georganiseerd. Download de flyer
Aanvang: 20:00 uur
Deze avond zal de verwarming uitgaan, mogen de warme truien aan en kunt u genieten van muziek en een goed verhaal.
Er zijn nog tickets over!
Gratis tickets zijn via deze link te bestellen: https://www.truetickets.nl/e/18121/tickets/
Er zal deze avond worden gecollecteerd voor TearFund.
Mocht u meer informatie willen, dan kunt u een mailtje sturen naar charlotte@kerkoostvoorne.nl.
U bent meer dan welkom!
Wij hopen u daar te zien.

DIENST ZONDAG 3 MAART
3e zondag Veertigdagentijd
Voorganger is ds. Albi Baan - Slot
Aanvang 10:00 uur
Er is kinderkerk

TOELICHTING OP DE SYMBOLISCHE SCHIKKINGEN.
Het thema voor de Veertigdagentijd sluit aan bij het jaarthema ‘Ga mee’.
We worden uitgenodigd om samen op zoek te gaan in deze tijd van bezinning op weg naar Pasen.
Samen getuigen van geloof, hoop en liefde.
De lezingen komen uit het Bijbelboek Jeremia, waarin de profeet Jeremia wees op de broodnodige verandering van het leven op aarde om het in de toekomst beter te kunnen hebben.
De basis voor de schikkingen is een bolvorm, die in het begin donker is en gedurende de veertig dagen groener wordt.  Een korte uitleg met enkele kernwoorden geven wekelijks aan waar de symboliek en de lezing elkaar raken en verbinden.

COLLECTE - KERK IN ACTIE, PASTORAAT EN DIACONIE
Predikanten opleiden voor het Midden -Oosten
Christelijke instellingen in Libanon hebben een regionale functie en de theologische opleidingsinstituten in Beiroet leiden predikanten op voor het hele Midden-Oosten. Wilbert van Saane is door Kerk in Actie en de Gereformeerde Zendingsbond (GZB) uitgezonden naar Libanon en werkt er als theologiedocent en studentenpastor.
In Beiroet worden studenten opgeleid tot voorganger en kerkelijk werker en keren daarna terug naar hun geboorteland om in hun plaatselijke gemeente voor te gaan en deze op te bouwen. Voorgangers en kerkelijk werkers in actieve dienst krijgen bijscholing en er zijn cursussen theologie voor leken en voor belangstellenden uit andere religieuze tradities. Theologische instituten in Libanon willen daarmee de christelijke minderheid in het Midden-Oosten ondersteunen in aanwezigheid en getuigenis.
Van harte aanbevolen.
Naast deze collecte vragen wij ook uw aandacht voor Pastoraat en diaconie
Bij de uitgangen staan schalen klaar voor uw gift.U kunt natuurlijk ook een gift overmaken naar NL92 RABO 0350 2655 93 t.n.v. Diaconie Protestantse Gemeente Oostvoorne.U kunt ook de QR-code gebruiken: of klik HIER
Hartelijk dank voor uw bijdrage.

DE BLOEMEN UIT DE KERK
De bloemen van zondag gaan naar Jan Groenewegen

DIENST ZONDAG 10 MAART
4e zondag Veertigdagentijd
Voorganger is ds. Marijke van Selm
Aanvang 10:00 uur
Er is geen kinderkerk

SEDERMAALTIJD MET DE TWINTIGERS
Op 24 maart, Palmzondag, organiseert de twintigersgroep een Sedermaaltijd in de kerkzaal.
We eten dan gerechten en volgen lezingen die georiënteerd zijn op het Joodse Pesachfeest.
We nodigen u en jou uit om deze maaltijd met ons mee te beleven. Er is plaats voor 15 gasten, en in overleg vragen we eenieder om ook een gerecht te maken of iets mee te brengen. De maaltijd begint om 17.30u en is ongeveer 20.30u afgelopen. Aanmelding via de predikant: predikant@kerkoostvoorne.nl

VAKANTIE
Dominee van Selm heeft vakantie tot en met 4 maart.
In voorkomende gevallen kunt u contact opnemen met pastoraal ouderling Wilma de Koning.

VAN DE BIJDRAGE ADMINISTRATEUR - KERKBALANS 2024

Beste gemeenteleden,

Begin van het jaar zijn er 339 brieven en 267 e-mails verstuurd met daarin het verzoek om het toezeggingsformulier voor uw vrijwillige bijdrage 2024 zo spoedig mogelijk te retourneren.
Tot nu toe hebben slechts 109 leden, nog geen 20% van het totaal, dat gedaan.
De Commissie van Kerkrentmeesters wil graag weten met welk bedrag er dit jaar gewerkt kan worden en dus willen we graag ook uw formulier ontvangen!

Zoals u ziet moeten er nog steeds heel veel brieven aan huis bezorgd worden. Daarom het dringende verzoek, als u in het bezit bent van een e-mailadres, geef het door.
Voor u een kleine moeite, maar voor ons scheelt het veel werk.

Bij voorbaat dank,

Mevr. E.C. Tuk
Dhr. R.J. van Reek
Mevr. T.D. Beukelman-de Vos
Allemaal van harte gefeliciteerd!

***************************************************************************
DIRECT NAAR: