Leontine Leontine

Het is wel bijzonder dat beide dochters van Fop en Els medicijnen gingen studeren. Je zou het de positieve bijvangst kunnen noemen van de longziekte en de transplantatie die Els, en daarmee haar hele gezin, doormaakte. Een beetje discretie heb je als arts wel nodig; daarom wil Leontine in dit rijtje alleen met haar voornaam staan. Iets met Google en zoekfuncties. Dat u niet denkt dat we iets vergeten ;)

Ze was net 24 toen ze afstudeerde als basisarts en heeft er intussen al vier jaar opzitten op wisselende plekken. Een SEH (Spoed Eisende Hulp), interne geneeskunde en de afgelopen anderhalf jaar op een kinderafdeling. Nu is het even pas op de plaats. Ze is in de selectieprocedure voor de huisartsenopleiding, maar die begint pas in september. Tot die tijd is het eerst vakantie, en daarna zullen zich ongetwijfeld uitdagingen aandienen voor de zomermaanden.

Leontine studeerde in Amsterdam, maar woont sinds een paar jaar weer op het eiland. Ze sport veel: al sinds haar jonge jaren doet ze fanatiek aan zwemmen. Daarvan kende ze ook Jesper, al heel lang. Op een dag viel het haar op dat hij ‘zo goed was opgedroogd’. Dat opvallen bleek wederzijds en nu zijn ze alweer ruim een jaar samen. Hij is géén arts, maar techneut, en dat is fijn. Het hoeft thuis niet altijd over medische casussen te gaan. Als je maar je verhaal kwijt kunt. En dat kan ze.

Zo fijn dat Leontines verhaal ook gedeeld wordt in het fijne groepje twintigers dat zich in het afgelopen jaar heeft gevormd. Er is zoveel te verkennen, en dat in zo’n vertrouwde sfeer! We zijn er maar rijk mee. En het is niet exclusief hoor. Je zou er gewoon nog bij kunnen, als je ook twintiger bent. Dat is het mooie.

Filmpje Leontine

Dorpskerk
datum en tijdstip 28-04-2024 om 09:30 uur

ds. N. de Jong - Dorland

meer details

Dorpskerk
datum en tijdstip 05-05-2024 om 9:30 uur

ds. R. van Selm

meer details

Kerkdienst meekijken

meevieren of terugkijken

Overzicht kerkdiensten

Klik HIER voor het overzicht

Kerken in de omgeving

meer

Collectegeld overmaken?

Bijdrage overmaken voor de collecte? meer

Ons Kerkblad digitaal

Ons kerkblad!

Digitale nieuwsbrief

Voor aanmelden of downloaden PGO Nieuwsbrief klik hier.

Blogs

Naar alle blogs

Orgelconcerten Oostvoorne

Link naar de website

Kringloopwinkel 'Het Vervolg'

Vraag, opmerking of idee?

Klik HIER meer