HET BEGIN - 01-2024 HET BEGIN - 01-2024

Het Begin

De afgelopen jaren ontstond er een nieuw conceptidee binnen de kerk. Een uitbreiding van de kerk door middel van een klooster.
Nu is dit concept tot leven gewekt door een werkgroep samen te stellen die het moet gaan uitwerken tot een daadwerkelijke stichting.
De rode draad bij het realiseren van dit concept is een ondernemingsplan dat uitgewerkt moet worden.

Wat is belangrijk?
Hoe zien wij dit voor ons?
Hoe staat het in verbinding met de kerk?
Wat willen we precies bereiken?
Waarom doen we dit?
En met welke boodschap?

Dit zijn de actuele vragen waar, na de informatie-gemeenteavond op 4 oktober jongstleden, een werkgroep in opdracht van de kerkenraad zich over buigt. Hierbij kwamen veel diepe begrippen naar boven: rust, moed, hoop, solidariteit, heelheid, samenzijn, ontwikkelen, reflecteren en nog meer begrippen die we centraal willen houden in het klooster.
Op het moment zitten we dus nog in de beginfase van het project.
Het komt steeds meer tot vorm door er over te praten en vooral over te discussiëren én het tastbaar te maken door een locatie te zoeken en activiteitenprogramma op te stellen.
We baseren onze beslissingen op gezamenlijke behoeftes, marktonderzoek en haalbaarheid. Klooster aan Zee is dus een verlengstuk van de kerk in een alternatieve vorm en we willen hiermee dus niet een doel stellen zoals de kerk weer vol krijgen.
We willen hierbinnen een programma gaan aanbieden bestaande uit een keur aan trainingen, retraites en inspiratiebijeenkomsten, waarin mensen uitgedaagd worden na te denken of te reflecteren over zingeving, het goede leven, God en zichzelf.
De omgeving en stilte zijn dus significant.
Tijdens dit proces willen we de gemeente zoveel mogelijk op de hoogte houden en staan we ook altijd open voor input vanuit jullie.

Bij eventuele vragen en opmerkingen kunnen jullie bij iedereen van de werkgroep terecht of mail naar isabelmaassen06@gmail.com.

De werkgroep bestaat uit:
Marijke van Selm, Jaap Varekamp, Else van Gemeren, Helma Verkerk, Wietze-Jan Wezeman, Helene Perfors en Isabel Maassen.

Dorpskerk - Hemelvaart
datum en tijdstip 09-05-2024 om 09:30 uur

ds. A. Endeveld

Dorpskerk
datum en tijdstip 12-05-2024 om 9:30 uur

ds. R. van Selm

Kerkdienst meekijken

meevieren of terugkijken

Overzicht kerkdiensten

Klik HIER voor het overzicht

Kerken in de omgeving

Collectegeld overmaken?

Bijdrage overmaken voor de collecte? meer

Ons Kerkblad digitaal

Ons kerkblad!

Digitale nieuwsbrief

Voor aanmelden of downloaden PGO Nieuwsbrief klik hier.

Blogs

Naar alle blogs

Orgelconcerten Oostvoorne

Link naar de website

Kringloopwinkel 'Het Vervolg'

Vraag, opmerking of idee?

Klik HIER meer