zondag 20 maart 2011 om 15:00 uur

Dichter bij muziek
Zondag, 20 maart 2011 om 15.00 uur in de Dorpskerk te Oostvoorne
Hans Bouma, poëzie - Aart van de Gronden, piano
Dichter bij muziek is een antwoord op de groeiende behoefte aan een andere, een nieuwe taal wanneer het gaat om religieuze en menselijke waarden. Je kunt hierover praten, schrijven, discussiëren, maar je kunt ze ook poëtisch en muzikaal bespelen. Alleen een taal die ruimte geeft aan het onzegbare, raakt mensen tot in de diepste lagen van hun bestaan.
Alleen deze taal, en poëzie is zo’n taal, en ook muziek, doet recht aan de zo rijke geografie van de menselijke ziel en inspireert tot spirituele ervaringen.
Deze middag valt er, wat die andere taal aangaat, het nodige te beleven.
Samen met zijn muzikale partner, de pianist Aart van de Gronden, presenteert de dichter Hans Bouma een programma speciaal voor de veertig-dagen-tijd.
Het betreft de volgende drie collages:
1. Zijn mensen op aarde (psalm 113-118 opnieuw uitgesproken)
2. Zomaar ineens een mens
3. De mond van een vriend
4. Licht in onze ogen
Zo’n collage bestaat uit een doorgaande muzikale stroom en gedichten die daar telkens als papieren bootjes op neergelegd worden. Bootjes die wellicht terechtkomen in de diepzee van een mensenziel. In de derde collage, De mond van een vriend, komt Judas aan het woord.
Wij treffen hem aan op het land van de pottenbakker - inmiddels een dodenakker. Terugblikkend, evaluerend, zoekend, wanhopig zoekend naar zijn identiteit. Er is een boekentafel met uitgaven van Hans Bouma. De auteur is bereid boeken en bundels te signeren.

Dorpskerk
datum en tijdstip 15-09-2024 om 9:30 uur

ds. R. van Selm

Dorpskerk - Startzondag
datum en tijdstip 22-09-2024 om 9:30 uur

ds. R. van Selm

Kerkdienst meekijken

meevieren of terugkijken

Overzicht kerkdiensten

Klik HIER voor het overzicht

Kerken in de omgeving

Collectegeld overmaken?

Bijdrage overmaken voor de collecte? meer

Ons Kerkblad digitaal

Ons kerkblad!

Digitale nieuwsbrief

Voor aanmelden of downloaden PGO Nieuwsbrief klik hier.

Blogs

Naar alle blogs

Orgelconcerten Oostvoorne

Link naar de website

Kringloopwinkel 'Het Vervolg'

Vraag, opmerking of idee?

Klik HIER meer