zondag 13 februari 2011 om 9:30 uur

Rialaankerk - Jeugddienst
Voorganger(s): ds. H.G. Haandrikman
Tekst(en): Jeugddienst - CJO clubs

De dienst wordt met en door de CJO-clubs georganiseerd.

1e collecte: Europa Kinderhulp
Namens de CJO-clubs willen wij de opbrengst van de collecte graag doneren aan Europa Kinderhulp.
Europa Kinderhulp organiseert al bijna 50 jaar vakanties voor kwetsbare kinderen uit binnen- en buitenland. De organisatie stelt ieder jaar ruim 2000 kinderen in staat een fijne en onbezorgde vakantie bij Nederlandse gastouders door te brengen.
De kinderen voor wie zij zich inzetten hebben het niet gemakkelijk thuis. Het kan gaan om allerlei soorten problemen, zowel op financieel als sociaal gebied. Een vakantie betekent voor deze kinderen dan ook heel veel. Ze kunnen even op adem komen en ‘bijtanken’.
Ruim 300 vrijwilligers zetten zich geheel belangeloos voor deze organisatie in. Ieder jaar verrichten zij veel werk om de organisatie van de vakanties zo goed mogelijk te laten verlopen. Een belangrijke en verantwoordelijke taak is bijvoorbeeld de selectie van gastgezinnen. Daarnaast begeleidt een aantal vrijwilligers de kinderen tijdens de heen- en terugreis en het verblijf bij het gastgezin.
Europa kinderhulp doet dit werk zonder ook maar enige vorm van subsidie te ontvangen. Daarom zijn zij volledig afhankelijk van sponsoring, giften en donaties.
Meer informatie vindt u op www.europakinderhulp.nl

2e collecte: Eredienst & Kerkmuziek
De eredienst is voor iedereen. Paulus schreef al in zijn brief aan Korintië: ‘Wanneer u samenkomt draagt iedereen wel iets bij: een lied, een onderwijzing, een openbaring, een uiting in klanktaal of de uitleg daarvan. Laat alles tot opbouw van de gemeente zijn.’
De eredienst is een plaats waar we God hopen te ontmoeten. In woord, gebed en muziek. In welke vormen we onze erediensten ook vieren. Het is dus belangrijk dat we zorgvuldig omgaan met de eredienst en de muziek daarin. Daarom rust de Protestantse Kerk predikanten, ambtsdragers, musici en gemeenteleden toe, zoals met cursussen, met de jaarlijkse Werkweek voor Liturgie en Kerkmuziek, of met de landelijke, altijd druk bezochte Experimentendag.
Met uw bijdrage aan deze collecte helpt u mee aan het vormgeven van onze vieringen, of het nu meer traditioneel is of in het zoeken naar nieuwe vormen.
Wij bevelen deze collecte van harte bij u aan.

Dorpskerk
datum en tijdstip 15-09-2024 om 9:30 uur

ds. R. van Selm

meer details

Dorpskerk - Startzondag
datum en tijdstip 22-09-2024 om 9:30 uur

ds. R. van Selm

meer details

Kerkdienst meekijken

meevieren of terugkijken

Overzicht kerkdiensten

Klik HIER voor het overzicht

Kerken in de omgeving

meer

Collectegeld overmaken?

Bijdrage overmaken voor de collecte? meer

Ons Kerkblad digitaal

Ons kerkblad!

Digitale nieuwsbrief

Voor aanmelden of downloaden PGO Nieuwsbrief klik hier.

Blogs

Naar alle blogs

Orgelconcerten Oostvoorne

Link naar de website

Kringloopwinkel 'Het Vervolg'

Vraag, opmerking of idee?

Klik HIER meer