Helma Gorzeman Helma Gorzeman

Hun vorige huisje, in de Duinen, stond op een van meest idyllische plekjes van Oostvoorne. Maar hier op de Zandweg is het ook een klein paradijs. De liefde voor de natuur en de dieren spat er aan alle kanten af. Gedroogde berenklauwen in de hoek, vogels overal, binnen en buiten, en zelfs een klein opgezet reetje. Niet zelf geschoten hoor, maar cadeautje na een opruimronde in het bezoekerscentrum. Buiten staat de paardentrailer – het paard zelf staat in de duinen, met z’n slordige wintervacht. Het is feest om hem voor het wagentje te spannen en met dochter Eefje en vriendinnetjes te gaan rijden. Maar Eefje rijdt ook al zelf. Heel goed kan ze dat. En na het paardrijden kan ze heerlijk spelen in haar speelhuisje in de tuin, ingericht met kringloopspulletjes.

Ooit begon Helma als dierenverzorgster bij de Erasmusuniversiteit. Maar zoals het gaat in het leven: omstandigheden veranderen, je rolt ergens in, je volgt een cursus en een studie. Nu werkt ze als woonbegeleidster en in de dagbesteding bij het Agathahuis, een woon- en werklocatie voor mensen met een verstandelijke handicap. De afwisseling als flexkracht bevalt haar, steeds weer een andere woning en werkplek, steeds weer een ander verhaal.

Echtgenoot Jan werkte voorheen als operator en beveiliger in Europoort en op de Maasvlakte, maar sinds hij met pensioen is, kan hij al zijn tijd besteden aan wat hij er vroeger náást deed: een veelheid aan vrijwilligerswerk. Alleen al bij onze eigen kringloopwinkel is hij een van de duizendpoten. Helma zelf maakt zich met veel liefde verdienstelijk voor de kinderkerk. Het is fijn om bij de kerk te horen. Geloof is een dragende kracht in hun leven, waarin alles niet vanzelfsprekend is (geweest), maar er des te meer dankbaarheid is voor de rijkdom en de zegen die het gezin van Helma en Jan ten deel vallen.

Fimpje met Helma

Dorpskerk - Hemelvaart
datum en tijdstip 09-05-2024 om 09:30 uur

ds. A. Endeveld

meer details

Dorpskerk
datum en tijdstip 12-05-2024 om 9:30 uur

ds. R. van Selm

meer details

Kerkdienst meekijken

meevieren of terugkijken

Overzicht kerkdiensten

Klik HIER voor het overzicht

Kerken in de omgeving

meer

Collectegeld overmaken?

Bijdrage overmaken voor de collecte? meer

Ons Kerkblad digitaal

Ons kerkblad!

Digitale nieuwsbrief

Voor aanmelden of downloaden PGO Nieuwsbrief klik hier.

Blogs

Naar alle blogs

Orgelconcerten Oostvoorne

Link naar de website

Kringloopwinkel 'Het Vervolg'

Vraag, opmerking of idee?

Klik HIER meer