Danique van Geest Danique van Geest

Ze houdt van wiskunde en van modellen en berekeningen. Dat ze VWO-6 twee keer moest doen, vindt ze niet erg, ook niet achteraf, nu alle eindexamenkandidaten in coronatijd hun diploma min of meer cadeau kregen. Dat extra jaar heeft ze gebruikt om haar wiskunde-B te versterken, waarmee ze goed toegerust aan haar studie Econometrie kon beginnen. Haar eerste tentamenperiode viel precies samen met de besmetting van het coronavirus, dat het hele gezin Van Geest te pakken kreeg. De ziekteverschijnselen vielen gelukkig mee, de tentamenresultaten niet. Volgende keer beter!

Doordeweeks is Danique in Tilburg, voor die ene college dag en om in alle rust te kunnen studeren, maar een groot deel van haar leven speelt zich voorlopig nog in Oostvoorne af. Haar kamer in het ouderlijk huis blijft de uitvalsbasis. Op zaterdag werkt ze bij de Stormvogel – immers een familiebedrijf waar Van Geesten de scepter zwaaien. Op zondag is ze op het hockeyveld te vinden. Er zijn de vriendinnen waar ze mee afspreekt. Alleen het vriendje, die woont ver weg. Maar paps heeft een auto, en hij leent hem nog uit ook. Zo ziet alles er eigenlijk nog best zonnig uit. Zeker op deze stralende dag als wij elkaar spreken bij een koffie-to-go. En meteen maar even opmerken dat je ook bij de Stormvogel maaltijden kunt afhalen in deze barre tijden voor de horeca.

Met een Master Econometrie is je kostje gekocht; het is een veelgevraagde opleiding. Als econometrist analyseer je informatie met behulp van wiskundige en statistische modellen. Denk aan niet alleen het bedrijfsleven of de vervoerssector, maar ook bijvoorbeeld aan de zorg en het onderwijs. Zo ver is het allemaal nog niet voor Danique. Eerst maar eens die tentamens inhalen en lekker verder studeren. En ondertussen, naar haar eigen advies, gewoon blijven lachen en van het leven genieten waar het wél kan.

Filmpje met Danique

Foto's:

Dorpskerk
datum en tijdstip 21-07-2024 om 09:30 uur

ds. P.J. v.d. Wal

Dorpskerk
datum en tijdstip 28-07-2024 om 09:30 uur

ds. B. Kuipers

Kerkdienst meekijken

meevieren of terugkijken

Overzicht kerkdiensten

Klik HIER voor het overzicht

Kerken in de omgeving

Collectegeld overmaken?

Bijdrage overmaken voor de collecte? meer

Ons Kerkblad digitaal

Ons kerkblad!

Digitale nieuwsbrief

Voor aanmelden of downloaden PGO Nieuwsbrief klik hier.

Blogs

Naar alle blogs

Orgelconcerten Oostvoorne

Link naar de website

Kringloopwinkel 'Het Vervolg'

Vraag, opmerking of idee?

Klik HIER meer