Charlotte Groeneveld Charlotte Groeneveld

Wat moet het heerlijk zijn om een kleuter van juf Charlotte te zijn. Met zoveel liefde spreekt ze over hen, en in haar vrolijke lichte lokaal op basisschool de Rozenhorst in Rozenburg (of is het op Rozenburg?) krijgen zelfs grote mensen zin om te spelen en ontdekken. Voor mij valt het nog mee, zegt ze, als kleuterjuf in deze periode - de leerkrachten van de hogere groepen hebben het pas écht zwaar. Maar ze mist de kinderen wel, zoveel is zeker, en verheugt zich op het weerzien volgende week. Twee dagen per week trekt ze met hen op, en nog een derde werkdag vult zich met haar taken als adjunct-directeur.

Thuis zijn er ook kinderen: Thom, Gijs en Siem, dit jaar voor het laatst alle drie in de basisschoolleeftijd. Het helpt natuurlijk enorm bij het thuisonderwijs als je zelf leerkracht bent, maar dat het allemaal makkelijk is moeten we ook weer niet denken. Dat denken we ook niet. Ook voor de jongens is het fijn dat ze weer naar school kunnen. En Charlotte komt dan hopelijk weer meer toe aan haar opleiding tot schoolleider, waarmee ze nadat ze vorig jaar de adjunct-opleiding succesvol afsloot, maar meteen is doorgegaan. Ze zat immers nu nog lekker in het ritme. Ondertussen werkt Peter al sinds maart onafgebroken thuis, elke dag achter een scherm op de slaapkamer van Gijs. Bij de gemeente Rotterdam is hij afdelingshoofd van het cluster maatschappelijke ontwikkeling. Respect voor hoe het gezin de moed erin houdt!

Charlotte maakt deel uit van de kinderkerkleiding. Het is fijn om met elkaar ook in deze tijd mogelijkheden te bedenken om toch de kinderen in de kerk geregeld centraal te stellen. Mooie creatieve processen waar we niet alleen allemaal blij van worden, maar die ons er in de kerk ook bij bepalen dat we bij elkaar horen, en blijven horen wat er ook gebeurt.

Filmpje Charlotte

Dorpskerk
datum en tijdstip 28-04-2024 om 09:30 uur

ds. H. Perfors

meer details

Dorpskerk
datum en tijdstip 05-05-2024 om 9:30 uur

ds. R. van Selm

meer details

Kerkdienst meekijken

meevieren of terugkijken

Overzicht kerkdiensten

Klik HIER voor het overzicht

Kerken in de omgeving

meer

Collectegeld overmaken?

Bijdrage overmaken voor de collecte? meer

Ons Kerkblad digitaal

Ons kerkblad!

Digitale nieuwsbrief

Voor aanmelden of downloaden PGO Nieuwsbrief klik hier.

Blogs

Naar alle blogs

Orgelconcerten Oostvoorne

Link naar de website

Kringloopwinkel 'Het Vervolg'

Vraag, opmerking of idee?

Klik HIER meer