Cesar van Walsum Cesar van Walsum

Sinds kort versterkt hij onze diaconie als diaconaal rentmeester, en als zodanig zult u hem ook binnenkort in de diensten zien functioneren: Cesar van Walsum. Als bij zovelen speelt ook zijn werk zich tegenwoordig af aan de keukentafel, nu al zo’n klein jaar. Een heel verschil met hoe het daarvóór was: toen vloog hij geregeld de wereld over als adviseur industriële veiligheid bij een groot petrochemisch concern. Een leuk leven, vond hij, waarin hij op al die bijzondere plekken die hij aandeed ook altijd de gelegenheid nam om een museum te bezoeken of naar de opera te gaan. Het maakte hem een echte kosmopoliet, overal thuis.

Maar mooi is dat: minstens zo thuis is hij in deze tijd in Oostvoorne, waar hij elke dag een uur wandelt in de duinen, al zijn buren spreekt en bijzondere gesprekken voert bij het leugenbankje. Dat is oprecht de rijkdom van deze tijd, en hij geniet ervan. En anders is het wel van zijn Märklin en Fleischmann treintjes, het grote-mannen-speelgoed waarmee hij zich in deze tijd vermaakt.

Doordeweeks woont Cesar alleen, in de weekenden zijn veelal zijn drie tienerkinderen bij hem. Ze zijn allemaal zo langzaamaan bezig hun vleugels uit te slaan. Het gaat hen goed, ook in deze coronatijd. Hij is een dankbare en trotse vader.

Cesar komt uit een echt kerkelijk nest. Betrokkenheid bij de kerk is altijd vanzelfsprekend geweest. Het is even afwachten hoe zijn taak in de diaconie zich zal laten combineren met het genormaliseerde leven straks, als hij weer veel op reis zal zijn. Maar wie dan leeft, wie dan zorgt. Nu is het vooral leuk en inspirerend om samen met de kerkenraad mee vaart te mogen geven aan onze gemeente. Mooi!

Filmpje Cesar

Foto's Cesar:

Dorpskerk
datum en tijdstip 21-07-2024 om 09:30 uur

ds. P.J. v.d. Wal

meer details

Dorpskerk
datum en tijdstip 28-07-2024 om 09:30 uur

ds. B. Kuipers

meer details

Kerkdienst meekijken

meevieren of terugkijken

Overzicht kerkdiensten

Klik HIER voor het overzicht

Kerken in de omgeving

meer

Collectegeld overmaken?

Bijdrage overmaken voor de collecte? meer

Ons Kerkblad digitaal

Ons kerkblad!

Digitale nieuwsbrief

Voor aanmelden of downloaden PGO Nieuwsbrief klik hier.

Blogs

Naar alle blogs

Orgelconcerten Oostvoorne

Link naar de website

Kringloopwinkel 'Het Vervolg'

Vraag, opmerking of idee?

Klik HIER meer