Anita Mak Anita Mak

Ze heeft nog altijd een eigen appartement in Lagos, Nigeria. Dat blijft ‘thuis’, de warmte, de mensen, de kleuren, geuren en geluiden van haar vaderland. Waar ze opgroeide en studeerde: internationaal recht en communicatie. Tegenover de heksenketel van die miljoenenstad staat het idyllische, stille plekje in de duinen van Rockanje waar ze nu thuis is. Want ooit werd ze verliefd op een Nederlandse expat, en volgde hem eerst naar Egypte en later naar Oostvoorne. Er kwamen kinderen: Munachi en Chizara. Nu zijn ze met zijn drietjes, want vorig jaar augustus overleed Ted onverwacht. Dat was een enorme schok. De tijd die volgde is heel verdrietig en zwaar geweest.

Haar jaarcontract als ICT’er bij de universiteit Leiden liep afgelopen zomer af. Dat was een goed moment om even pas op de plaats te maken en een poosje niet te werken. Dat wil zeggen: werken aan de rust voor lijf en ziel, en voor de kinderen. Alles in het volle vertrouwen dat er vanzelf wel weer iets op haar pad zou komen. En zo gaat het ook. Binnenkort begint ze aan een nieuwe baan als software tester.  In de situatie dat ze alleen voor haar kinderen moet zorgen, is het thuiswerken dat in deze periode zo gangbaar is geworden, voor Anita een enorme zegen. Het betekent rust en stabiliteit voor het thuisfront.

Behalve bij de Dorpskerk is Anita ook betrokken bij een Nigeriaanse gemeenschap in Zuidwest Nederland. De Afrikaanse spiritualiteit is nogal anders dan de Nederlandse; uitbundiger, losser, met een intens gebedsleven. Het is fijn om ook dat te kunnen vasthouden. Het hoort bij ‘thuis’. Net zoals Rockanje en de stilte van de duinen, tot verbazing van haar vrienden en familie, tot een geliefd en gekoesterd thuis zijn geworden. Want een mens leeft nu eenmaal in vele werelden.

Filmpje met Anita

Dorpskerk
datum en tijdstip 21-04-2024 om 9:30 uur
ds. A. Roding meer details

Dorpskerk
datum en tijdstip 28-04-2024 om 09:30 uur

ds. N. de Jong - Dorland

Kerkdienst meekijken

meevieren of terugkijken

Overzicht kerkdiensten

Klik HIER voor het overzicht

Kerken in de omgeving

Collectegeld overmaken?

Bijdrage overmaken voor de collecte? meer

Ons Kerkblad digitaal

Ons kerkblad!

Digitale nieuwsbrief

Voor aanmelden of downloaden PGO Nieuwsbrief klik hier.

Blogs

Naar alle blogs

Orgelconcerten Oostvoorne

Link naar de website

Kringloopwinkel 'Het Vervolg'

Vraag, opmerking of idee?

Klik HIER meer