Taken

De meeste kerkbezoeker weten dat diakenen met de collectezak rondgaan en druk in de weer zijn bij de viering van de Maaltijd van de Heer.
Maar is dat alles wat de diaconie doet?

Deze zichtbare taken in de eredienst zijn natuurlijk belangrijk, maar diaken-zijn heeft meer om het lijf:
De diaconie zorgt ervoor dat hulp geboden wordt waar niemand anders dat doet en komt op voor mensen die het moeilijk redden in onze samenleving.
De diaconie maakt de gemeente bewust van haar diaconale taak.
In diaconaal werk zijn barmhartigheid en rechtvaardigheid kernwoorden.

Het belangrijkste motto van de diaconie is "omkijken naar de medemens".

De diaconie komt op voor de mensen in de wereld die in ontwikkelingslanden leven. Maar ook dichterbij heeft de diaconie aandacht voor mensen die in slechte omstandigheden moeten leven.
Samen met de organisatie Kerk in Actie van de Protestantse Kerk Nederland (PKN) streven zij er naar acties te ontwikkelen die voor deze mensen als een steuntje in de rug wordt ervaren.

De diakenen kunnen dit natuurlijk niet alleen en doen hun werk samen met vrijwilligers uit de kerk of daarbuiten, die zich zorgen maken om de kwetsbare mens.

Dorpskerk
datum en tijdstip 05-05-2024 om 9:30 uur

ds. R. van Selm

meer details

Dorpskerk - Hemelvaart
datum en tijdstip 09-05-2024 om 09:30 uur

ds. A. Endeveld

meer details

Kerkdienst meekijken

meevieren of terugkijken

Overzicht kerkdiensten

Klik HIER voor het overzicht

Kerken in de omgeving

meer

Collectegeld overmaken?

Bijdrage overmaken voor de collecte? meer

Ons Kerkblad digitaal

Ons kerkblad!

Digitale nieuwsbrief

Voor aanmelden of downloaden PGO Nieuwsbrief klik hier.

Blogs

Naar alle blogs

Orgelconcerten Oostvoorne

Link naar de website

Kringloopwinkel 'Het Vervolg'

Vraag, opmerking of idee?

Klik HIER meer