PGO Nieuwsbrief 2024 - 15 maart 2024

Voorganger is ds. Marijke van Selm
Aanvang 10:00 uur
Er is kinderkerk

TOELICHTING OP DE SYMBOLISCHE SCHIKKINGEN.
Het thema voor de Veertigdagentijd sluit aan bij het jaarthema ‘Ga mee’.
We worden uitgenodigd om samen op zoek te gaan in deze tijd van bezinning op weg naar Pasen.
Samen getuigen van geloof, hoop en liefde.
De lezingen komen uit het Bijbelboek Jeremia, waarin de profeet Jeremia wees op de broodnodige verandering van het leven op aarde om het in de toekomst beter te kunnen hebben.
De basis voor de schikkingen is een bolvorm, die in het begin donker is en gedurende de veertig dagen groener wordt.  Een korte uitleg met enkele kernwoorden geven wekelijks aan waar de symboliek en de lezing elkaar raken en verbinden.

COLLECTE - KERK IN ACTIE, DIACONIE EN KERK
Leerzame stripverhalen voor kinderen in Rwanda
In Rwanda zijn er weinig kinderboeken. Drie Rwandese predikanten laten leerzame stripverhalen voor kinderen maken, die ze via scholen door heel Rwanda verspreiden. Kinderen gaan beter lezen, maar leren ook goed en kwaad, recht en onrecht onderscheiden.
Belangrijk in een land waar men nooit meer een genocide wil meemaken.
De stripverhalen gaan over bijbelverhalen maar ook over allerlei thema's vanuit het oogpunt van kinderen. Er zijn al boeken gemaakt over hun gezondheid, voeding, christelijke normen en waarden, kinderrechten, familieleven en goed omgaan met de aarde. Via hun school maken kinderen kennis met deze stripverhalen. Ieder jaar wil men 3000 nieuwe boeken verspreiden, waaronder steeds twee boeken over nieuwe onderwerpen, want ‘een kind dat leest, wordt een volwassenen die nadenkt', menen de oprichters.
Met je gift in de collecte steun je de verspreiding van leerzame stripboeken onder Rwandese kinderen.
Naast deze collecte vragen wij ook uw aandacht voor de kerk en pastoraat.
Bij de uitgangen staan schalen klaar voor uw gift.U kunt natuurlijk ook een gift overmaken naar NL92 RABO 0350 2655 93 t.n.v. Diaconie Protestantse Gemeente Oostvoorne.U kunt ook de QR-code gebruiken: of klik HIER
Hartelijk dank voor uw bijdrage.

DE BLOEMEN UIT DE KERK
De bloemen van zondag gaan naar Mireen Yaziji.

DIENST ZONDAG 24 MAART
Palmzondag
Voorganger is ds. Marijke van Selm
Aanvang 10:00 uur
Er is kinderkerk

SEDERMAALTIJD MET DE TWINTIGERS
Op 24 maart, Palmzondag, organiseert de twintigersgroep een Sedermaaltijd in de kerkzaal.
We eten dan gerechten en volgen lezingen die georiënteerd zijn op het Joodse Pesachfeest.
We nodigen u en jou uit om deze maaltijd met ons mee te beleven. Er is plaats voor 15 gasten, en in overleg vragen we eenieder om ook een gerecht te maken of iets mee te brengen. De maaltijd begint om 17.30u en is ongeveer 20.30u afgelopen. Aanmelding via de predikant: predikant@kerkoostvoorne.nl

JAARREKENING DIACONIE 2023
In de kerkenraadsvergadering van 13 maart is de jaarrekening van de diaconie over 2023 besproken.
Als u deze jaarrekening wilt inzien, kunt u een beknopt exemplaar opvragen bij de penningmeester van de diaconie.
Stuur daarvoor een mail naar
diaconie@kerkoostvoorne.nl.
U kunt uw vragen of opmerkingen indienen tot uiterlijk 5 april.

JARIGEN KOMENDE WEEK
zondag Dhr. P.J. de Rijke
Mevr. C.S. Tak-Rodenburg
Dhr. W. van Wieringen
Mevr. P. van Balen-Hordijk
woensdag Dhr. H. Timmers
Mevr. A. Warbout-Sinte Maartensdijk
Mevr. A. Diepstraten-Vermeer
donderdag Mevr. IJ.L. Weijerse-Zevenbergen
Dhr. P. Klootwijk
Dhr. R. Langendoen
Dhr. R.W. van Geest
vrijdag Mevr. T. Gielen-Dorst
zaterdag Dhr. Jac.Joh. van Maanen
Mevr. S. Hoogenboom-Berkhout
Allemaal van harte gefeliciteerd!

PCOB WESTVOORNE
Uitnodiging Paasbijeenkomst

Op woensdag, 20 maart houden we onze Paasbijeenkomst in de Welkomkerk.
Aanvang 10.30 uur (inloop vanaf 10.00 uur)
De meditatie zal verzorgd worden door de dames Koster en Monster en er zal door mevrouw Boukje Otten een Paasverhaal worden voorgelezen.
Rond 11.30 uur zal de viering afgelopen zijn en krijgt u een drankje aangeboden.
Daarna wordt de soep geserveerd met de broodjes.
Voor de onkosten laten wij het lief-en leedbusje rondgaan.
We hopen samen op een mooie paasbijeenkomst en zien u graag op 20 maart!
Namens het bestuur, Tineke Vriend

HET NIEUWE KERKBLAD VERTEL! NU LEZEN