PGO Nieuwsbrief 2024 - 9 februari 2024

DIENST ZONDAG 11 FEBRUARI
Kanselruil
Voorganger is ds. Eibert Kok (Brielle)
Aanvang 10:00 uur
Er is tienerdienst, geen kinderkerk

COLLECTE - Kerk in Actie Noodhulp, pastoraat en diaconie
Opvang voor gestrande vluchtelingen in Griekenland
Nog altijd zijn er miljoenen mensen over de hele wereld op de vlucht. Een groot deel van hen komt uit landen waar het leven door oorlog of religieuze spanningen onmogelijk is. Op zoek naar veiligheid stranden mensen uit bijvoorbeeld Syrië, Afghanistan en Iran in Griekenland. Hier wacht hen vanwege lange procedures een onzekere tijd. Kerk in Actie ondersteunt organisaties die mensen op de vlucht opvangen en helpen met kleding, voedsel, zorg, onderwijs en waar mogelijk een betere plek.
Via het programma Noodhulp helpt Kerk in Actie gestrande vluchtelingen in Griekenland

Naast deze collecte vragen wij ook uw aandacht voor de kerk en diaconie
Bij de uitgangen staan schalen klaar voor uw gift.U kunt natuurlijk ook een gift overmaken naar NL92 RABO 0350 2655 93 t.n.v. Diaconie Protestantse Gemeente Oostvoorne.U kunt ook de QR-code gebruiken: of klik HIER
Hartelijk dank voor uw bijdrage.

DE BLOEMEN UIT DE KERK
De bloemen van zondag gaan naar Bert en Judith van Balen.

DIENST ZONDAG 18 FEBRUARI
1e zondag Veertigdagentijd
Voorganger is ds. Marijke van Selm

Aanvang 10:00 uur
Er is kinderkerk

VEERTIGDAGENTIJDKALENDER 2024
Wil je bewust toeleven naar Pasen?
Ook dit jaar biedt Petrus voor de Veertigdagentijd een dagelijkse kalender aan, die je uitdaagt om in aanloop naar Pasen elke dag even stil te staan. Voor elke dag is een korte overdenking beschikbaar, aangevuld met korte (gespreks)vragen, liederen, gebeden en citaten.
Online vind je bij elke dag een korte inspirerende video.
KLIK HIER (of op de afbeelding) om naar de kalender te gaan.

Ga mee!
Met het thema ‘Ga mee!’ sluit de kalender aan bij het jaarthema van de Protestantse Kerk in 2023-2024: ‘Ga mee! Samen getuigen van geloof, hoop en liefde’. Samen verdiepen we ons op weg naar Pasen in thema’s als gebed, inkeer en het maken van een nieuwe start. De kalender biedt volop suggesties om tijdens de Veertigdagentijd op je eigen manier te vasten.

ACTIE KERKBALANS 2024
Nadat in januari in totaal 606 brieven en e-mails bezorgd zijn, komen de toezeggingen beetje bij beetje binnen. Tot nu toe hebben we ca 85 reacties mogen ontvangen. We rekenen natuurlijk op veel meer !
Heeft u geen brief of e-mail ontvangen, laat het mij weten en ik breng alsnog een toezeggingsformulier bij u thuis.
Een geschreven mailtje met alle gegevens is natuurlijk ook welkom op ons e-mailadres: ba@kerkoostvoorne.nl

Peter Eggink
Bijdrage Administrateur PGO

Geef vandaag voor de kerk van morgen

JARIGEN KOMENDE WEEK
zondag Mevr. H.W. Voogt-Bergwerff
Dhr. M.P. van Ast
Dhr. A.C. Heij
Mevr. L. van Dorsser-van der Hoek
maandag Mevr. C. Hansen-Dubach
Mevr. A.J.H. Uitenbroek-van de Grift
Mevr. A. Vlug-van Bodengraven
dinsdag Mevr. M.M.N. van Toledo-Kerkhof
Dhr. G.J. Hofstede
donderdag Dhr. T. Kleijburg
vrijdag Dhr. J.J. van den Berg
Dhr. H. Borst
Mevr. J.H. Molenaar
zaterdag Dhr. E. Schrijvershof
Allemaal van harte gefeliciteerd!

PCOB ALGEMENE LEDENVERGADERING
Datum: woensdag 14 februari 2024.
Aanvang 14.00 uur (inloop vanaf 13.30 uur)
Plaats: Welkomkerk te Rockanje
Voor de agenda KLIK HIER