PGO Nieuwsbrief 2024 - 26 januari 2024

Aanvang 10:00 uur
Er is geen kinderkerk

COLLECTE - Avondmaalscollecte Moeders van Oostvoorne
Ieder jaar kiest de diaconie een goed doel uit voor de Avondmaalscollectes. In 2023 moest dit een doel in het buitenland zijn en dit jaar weer in Nederland. Er is gekozen voor een doel in Oostvoorne: Moeders van Oostvoorne. Een groep dames heeft Moeders van Oostvoorne opgericht om de minderbedeelde kinderen in Oostvoorne maar ook daarbuiten van speelgoed te voorzien. In de dienst van 28 januari komen ze er iets over vertellen, dan is de eerste dienst van het jaar dat we het Avondmaal vieren.
Naast deze collecte vragen wij ook uw aandacht voor de kerk en diaconie
Bij de uitgangen staan schalen klaar voor uw gift.U kunt natuurlijk ook een gift overmaken naar NL92 RABO 0350 2655 93 t.n.v. Diaconie Protestantse Gemeente Oostvoorne.U kunt ook de QR-code gebruiken: of klik HIER
Hartelijk dank voor uw bijdrage.

DE BLOEMEN UIT DE KERK
De bloemen van deze zondag gaan naar Gea Wezeman

DIENST ZONDAG 4 FEBRUARI
Bijzondere dienst

Met medewerking van 4-Tunes
Aanvang 10:00 uur
Er is kinderkerk

ZANGDIENST 18 FEBRUARI  ‘VEERTIG DAGEN OP WEG’
In 2023 organiseerde de regionale Brongroep een zangdienst met liederen van Huub Oosterhuis.
Er was een overweldigende opkomst en veel mensen vroegen: wanneer is de volgende keer?
Dat wordt 18 februari, ’s avonds in de Dorpskerk in Zuidland!
Het is dan de eerste zondag van de veertigdagentijd. Wat is er mooier dan zingend de veertigdagentijd in te gaan?
Dit keer zullen we niet alleen liederen van Huub Oosterhuis zingen, maar ook andere moderne kerkliederen.
Alle liederen komen uit de bundel Zangen van Zoeken en Zien.
Het thema van deze zangdienst is ‘veertig dagen op weg’.
Er is medewerking van een regionaal gelegenheidskoor o.l.v. Anneke Klavers (zie ook hieronder). Met Evert van Beilen op het orgel en Art de Jonge op de piano wordt het ongetwijfeld weer een fijne en inspirerende viering vol zangplezier!

Vind je het leuk om mee te zingen in het regionale gelegenheidskoor dat aan de zangdienst van 18 februari medewerking verleent?

Aanmelding kan vanaf nu via opzoeknaardebron@gmail.com of evt. telefonisch bij Leni van Beilen, tel. 0181-617028.

Uiterlijke datum van aanmelding is 31 januari.
Vermeld bij de aanmelding welke stem je hebt (alt/sopraan/bas/tenor).
Na aanmelding krijg je de muziek via de mail toegestuurd.
De bedoeling is dat je thuis al zoveel mogelijk de liederen oefent.

Voorafgaand aan de dienst zullen we ‘s middag de 18e de liederen repeteren o.l.v. Anneke Klavers.

Voor wie graag een keer extra wil repeteren is er evt. de mogelijkheid om ook 11 februari te repeteren. In de mail die je krijgt na aanmelding vind je meer informatie over tijden/plaatsen.

JARIGEN KOMENDE WEEK
zondag Dhr. P.J. Kruik
Dhr. G.M. Kraaijenbrink
maandag Mevr. T. Varekamp-van Hemert
Mevr. L.J. Baks-Stolk
Mevr. A.J. Adriaanse
Dhr. W. van Beelen
dinsdag Dhr. P.J. Spreeuwenberg
Dhr. C.J. Mijer
woensdag Mevr. N.J. van Hennik-Barendregt
Dhr. W.C. van der Ent
Dhr. P. van Duijne
donderdag Mevr. M.L.A. van Gemerden
vrijdag Mevr. M.F. Wisse-Zoutewelle
zaterdag Mevr. H. Groen-Blaas
Dhr. C.J. Assenberg van Eijsden
Mevr. J. Schuurhuis-Warbout
Dhr. R.B. Quak
Allemaal van harte gefeliciteerd!

***************************************************************************
DIRECT NAAR: