PGO Nieuwsbrief 2024 - 19 januari 2024

Aanvang 10:00 uur
Er is kinderkerk

COLLECTE - Missionair Werk, kerk en diaconie
Kennis over pionieren voor iedereen beschikbaar
Sinds het ontstaan van pioniersplekken is er veel geëxperimenteerd met en geleerd over nieuwe vormen van kerk-zijn. Via online modules over thema’s als ‘Hoe ontdekken we samen het christelijk geloof?’, ‘Hoe ontdekken we waar we als kerk van toegevoegde waarde kunnen zijn?’ en ‘Hoe bouwen we een nieuwe gemeenschap met mensen buiten de kerk?’ stelt de Protestantse Kerk de opgedane kennis gratis en breed beschikbaar voor pioniersplekken, andere vormen van kerk-zijn en bestaande gemeenten die ‘kerk naar buiten’ willen zijn.
Met de opbrengst van de collecte ondersteunt de Protestantse Kerk missionaire activiteiten in het hele land, om als kerk zichtbaar te zijn in de buurt en aan mensen te laten zien dat het Evangelie goed nieuws is voor iedereen. Van harte aanbevolen.
Naast deze collecte vragen wij ook uw aandacht voor de kerk en diaconie
Bij de uitgangen staan schalen klaar voor uw gift.U kunt natuurlijk ook een gift overmaken naar NL92 RABO 0350 2655 93 t.n.v. Diaconie Protestantse Gemeente Oostvoorne.U kunt ook de QR-code gebruiken: of klik HIER
Hartelijk dank voor uw bijdrage.

DE BLOEMEN UIT DE KERK
De bloemen van deze zondag gaan naar Simon en Trudy Bergwerff

DIENST ZONDAG 28 JANUARI
Dienst van Schrift &Tafel. Voorganger is ds. Marijke van Selm.
Organist: Ron van Halen, aanvang 10:00 uur
Er is geen kinderkerk

LEERHUIS ‘WOEDE’ – TWEE LEZINGEN OVER BOZE MENSEN EN EEN BOZE GOD
Woede. En daartegenover de andere wang. Of de doofpot. Het uitschreeuwen en het verzwijgen. Waar het ook naartoe gaat, woede is een menselijke emotie die iets met ons doet, is het niet direct dan toch indirect. Is de woedende mens al ingewikkeld genoeg om mee te dealen, voor een woedende God, zoals de Oudtestamentische zich soms aan ons voordoet, is dat al helemáál een opgave. Maar ook weer niet minder een opgave dan die van Jezus: de andere wang, en zeventig maal zeven vergeven. Hoe doen we dat, als mensen? En is er nog ruimte in de Bijbel voor andere beelden? In twee lezingen verkennen we die vragen.

Donderdag 25 januari, schrijver Jan Brokken.
Jan Brokken zal vertellen over hoe het thema terugkomt in de boeken die hij schreef en de verhalen die hij optekende, bijvoorbeeld over het kampverleden van zijn ouders, en de oorlogsgeschiedenis die het dorp Rhoon jarenlang in de ban hield.

Donderdag 8 februari, ds. Marijke van Selm
Marijke van Selm studeerde als theoloog af op het thema Bijbelse woede, en vroeg zich af: moeten we altijd vergeven, of zijn er Bijbelse argumenten om dat niet te doen? En hoe dan?

Plaats:            De Sjoel, Turfkade 16 in Brielle
Aanvang:        20:00 uur
Toegang:        € 5,00 per avond, contant of met betaalpas-/app aan de deur

ZANGDIENST 18 FEBRUARI  ‘VEERTIG DAGEN OP WEG’
In 2023 organiseerde de regionale Brongroep een zangdienst met liederen van Huub Oosterhuis.
Er was een overweldigende opkomst en veel mensen vroegen: wanneer is de volgende keer?
Dat wordt 18 februari, ’s avonds in de Dorpskerk in Zuidland!
Het is dan de eerste zondag van de veertigdagentijd. Wat is er mooier dan zingend de veertigdagentijd in te gaan?
Dit keer zullen we niet alleen liederen van Huub Oosterhuis zingen, maar ook andere moderne kerkliederen.
Alle liederen komen uit de bundel Zangen van Zoeken en Zien.
Het thema van deze zangdienst is ‘veertig dagen op weg’.
Er is medewerking van een regionaal gelegenheidskoor o.l.v. Anneke Klavers (zie ook hieronder). Met Evert van Beilen op het orgel en Art de Jonge op de piano wordt het ongetwijfeld weer een fijne en inspirerende viering vol zangplezier!

Vind je het leuk om mee te zingen in het regionale gelegenheidskoor dat aan de zangdienst van 18 februari medewerking verleent?

Aanmelding kan vanaf nu via opzoeknaardebron@gmail.com of evt. telefonisch bij Leni van Beilen, tel. 0181-617028.

Uiterlijke datum van aanmelding is 31 januari.
Vermeld bij de aanmelding welke stem je hebt (alt/sopraan/bas/tenor).
Na aanmelding krijg je de muziek via de mail toegestuurd.
De bedoeling is dat je thuis al zoveel mogelijk de liederen oefent.

Voorafgaand aan de dienst zullen we ‘s middag de 18e de liederen repeteren o.l.v. Anneke Klavers.

Voor wie graag een keer extra wil repeteren is er evt. de mogelijkheid om ook 11 februari te repeteren. In de mail die je krijgt na aanmelding vind je meer informatie over tijden/plaatsen.

JARIGEN KOMENDE WEEK
dinsdag Dhr. C.M. Verweel
Dhr. A.A.L. Klok
Dhr. C.B. van Walsum
Mevr. S.T. Moree
woensdag Mevr. D. van Oudheusden-van Beelen
donderdag Dhr. C.F. Klay
Dhr. J.S. Kleinjan
Mevr. P.W. Klein Hesselink-Kuchler
vrijdag Mevr. A. Emons-van Zeist
zaterdag Mevr. A.J. Beukelman-Groenewegen
Mevr. B. van der Velden-Sintemaartensdijk
Mevr. P. van Geest-Stolk
Mevr. T.A. van Noordt-Timmerman
Allemaal van harte gefeliciteerd!

***************************************************************************
DIRECT NAAR: