PGO Nieuwsbrief 2024 - 5 januari 2024

ZONDAG 7 JANUARI 2024
Nieuwjaarsontmoeting
Een nieuw jaar ligt voor ons, vol nieuwe mogelijkheden en hopelijk nieuwe moed.
Dat we ons in voor- en tegenspoed gezien en gezegend mogen weten door de Eeuwige, is mijn wens voor u allen.
De eerste dienst van het jaar heet traditiegetrouw 'Nieuwjaarsontmoeting' en heeft daarmee een wat speelsere invulling.
Die losse vorm zal aankomende zondag dan ook te vinden zijn: in de liturgie is op de plaats van de overdenking gelegenheid gecreëerd om zelf gebeden, liederen en wensen op te schrijven, iets te maken of te schrijven voor een ander en in gesprek te gaan.
Daarnaast gaan we extra veel zingen! Het is heel fijn als we dat met zoveel mogelijk mensen doen, grote en kleine, dus van harte uitgenodigd om deze dienst mee te vieren en elkaar na afloop het goede toe te wensen.
Ds. Marijke van Selm
Organist Ron van Halen
Er is kinderkerk
Aanvang: 10:00 uur
Liturgie

COLLECTE JONGE GENERATIES
Interactief Bijbelspel voor jongeren
Jongeren betrekken bij de Bijbel, dat doet de Protestantse Kerk met een serie van drie interactieve spellen die door heel Nederland worden gespeeld. Honderden jeugdgroepen spelen dit spel op hun eigen locatie, waarbij ze online met elkaar in verbinding staan. Bij Sirkelslag staat altijd een bijbelverhaal en een diaconaal thema centraal. Jongeren gaan zo op een ongedwongen manier met geloofsonderwerpen aan de slag. Voor kerken is Sirkelslag een mooie kans om hen betrokken te houden. Steun het jeugdwerk van de Protestantse Kerk.
Bij de uitgangen staan schalen klaar voor uw gift.U kunt natuurlijk ook een gift overmaken naar NL92 RABO 0350 2655 93 t.n.v. Diaconie Protestantse Gemeente Oostvoorne.U kunt ook de QR-code gebruiken: of klik HIER
Hartelijk dank voor uw bijdrage.

DE BLOEMEN UIT DE KERK
Met ingang van dit jaar is het rooster voor het wegbrengen van de zondagse bloemen komen te vervallen.
Voortaan zullen we aan de aanwezigen in de kerk vragen wie de bloemen van die zondag wil wegbrengen.
We twijfelen er niet aan dat deze werkwijze, zoals in veel andere gemeentes, ook bij ons volstaat.
De bloemen van deze zondag gaan naar Alex en Anja Langendoen.

DIENST ZONDAG 14 JANUARI
Voorganger is ds. Helene Perfors
Aanvang 10:00 uur
Geen kinderkerk

ACTIE KERKBALANS 2024
Binnenkort gaat Actie Kerkbalans van start. Het thema is ‘Geef vandaag voor de kerk van morgen’. Want ook in de toekomst willen we van betekenis zijn voor mensen die geloof, verdieping en ontmoeting zoeken.
Wat is het mooi om samen kerk te zijn! En tegelijk: kerk-zijn kunnen we alleen samen! We hebben uw/jouw steun nodig om ook in 2024 van waarde te kunnen zijn voor elkaar en voor de samenleving om ons heen.
Door vandaag te geven, maken we de kerk van morgen mogelijk!
In de tweede helft van januari vragen we u/jou om een bijdrage voor onze gemeente.
Mogen we op u/je rekenen?

JARIGEN KOMENDE WEEK
zondag Dhr. T.F. Biesheuvel
Mevr. B.I.J. Ockhuysen-Lalleman
Mevr. C.K. Langendoen
woensdag Mevr. H.A. van de Polder-van der Burgh
donderdag Mevr. M.E. de Rijke
Mevr. E.E. den Draak
vrijdag Mevr. C. Slob-de Man
Mevr. M.M. Ivan-Febus
Mevr. C. Barendregt-van Egmond
Dhr. R. van der Meer
Mevr. M.H. Oorschot-Klootwijk
zaterdag Dhr. C. van Geest
Mevr. M.M. van der Ent
Allemaal van harte gefeliciteerd!

PCOB AFDELING WESTVOORNE
Van harte nodigen wij u uit voor de eerste bijeenkomst in het nieuwe jaar.
Onze nieuwjaarsreceptie hopen we te houden op woensdag 10 januari 2024
Aanvang: 14.00 uur in de Welkomkerk te Rockanje (inloop vanaf 13.30 uur)
Download HIER de uitnodiging met het programma

***************************************************************************