PGO Nieuwsbrief 2023 - 22 december 2023

BIJ DE DIENSTEN RONDOM KERST
Alles draait om het Kind, deze dagen. En om de inhoud van dat oude verhaal, dat voor ons van nieuwe betekenis wordt.
We zingen niet alleen, en uit volle borst, vele oude en vertrouwde kerstliederen, maar krijgen ook graffiti te zien, en een woord mee naar huis om over na te denken bij het kerstdiner. De aftrap voor vier mooie Kerstdiensten wordt gegeven door de viering voor, hoe kan het ook anders, de kinderen en tieners, bij onze vrolijke interactieve Kerstspecial om 17u.
Daar mogen ook grote kinderen komen hoor, en zelfs volwassenen.
Voor alle vieringen geldt: iedereen van harte welkom!
En o ja, nog volop gelegenheid deze dagen om toiletartikelen voor de Voedselbank aan te leveren voorin de kerk!
Hartverwarmend om te zien dat deze actie zo leeft!
Ds. Marijke van Selm

DIENSTEN DE KOMENDE TIJD

ZONDAG 24 DECEMBER
4e Advent, Kerstavond & Kerstnacht
  • 10:00 uur        Voorganger is mw. Maartje Keijzerwaard, organist: Ron van Halen, geen kinderkerk
  • 17:00              Kerstspecial voor kinderen en tieners
  • 19:30 uur        Voorganger is ds. Helene Perfors. Dienst i.s.m. The Bridge en Volharding
  • 22:00 uur        Voorganger is ds. Marijke van Selm, organist: Ron van Halen

DIENST 25 DECEMBER - 1e KERSTDAG
  • 10:00 uur:       Voorganger is ds. Marijke van Selm, er is kinderkerk
Muzikale medewerking van Wim Chr. Meyboom (orgel) en David Boom (trompet)

DIENSTEN 31 DECEMBER – OUDERJAARSDAG
  • 10:00 uur:       Voorganger is ds. Marijke van Selm
  • 19:30 uur:       Oudejaarsvesper, voorganger ds. Marijke van Selm

LITURGISCHE SCHIKKING - Het is Advent.
De afgelopen weken en de komende dagen richten wij ons op de geboorte van Jezus.
De schriftlezingen in deze Adventstijd staan in het teken van een oproep: "Ga mee"!
Ze zijn een uitnodiging om samen op zoek en op pad te gaan, niet als zwervers, maar als pelgrims met een doel. Voor iedere zondag wordt een wegwijzer gemaakt waar de weg, in de vorm van een guirlande, langs slingert. De guirlande heeft steeds een andere bekleding, passend bij het thema van de zondag.

COLLECTES ZONDAGMORGEN 24 DECEMBER -  Collecte Kinderen en Jongeren, diaconie en kerk.
Jozef, Maria, de herbergier, de herder, de wijzen.........Het kerstverhaal kent talloze personages, die elk op hun eigen manier, met hun eigen gedachten en gevoelens, in het verhaal zitten. Met de KerstChallenge, een spel van de jeugdwerkorganisatie van de Protestantse Kerk, kruipen jongeren in de huid van deze personages uit het verhaal. Maar liefst zesduizend jongeren doen hier elk jaar aan mee en ontdekken zo meer over de Bijbel. Er is ook altijd een diaconaal thema in het spel verweven.
Naast de collecte voor Kerk In Actie vragen wij ook uw aandacht voor de diaconie en de kerk.Bij de uitgangen staan schalen klaar voor uw gift.U kunt natuurlijk ook een gift overmaken naar NL92 RABO 0350 2655 93 t.n.v. Diaconie Protestantse Gemeente Oostvoorne.U kunt ook de QR-code gebruiken: of klik HIER
Hartelijk dank voor uw bijdrage.

COLLECTE KERSTAVOND ZONDAG 24 DECEMBER EN KERSTMORGEN 25 DECEMBER KINDEREN IN DE KNEL
Oekraïne - Help kinderen in Oekraïne de oorlog door Iedereen In Oekraïne, van jong tot oud, is blootgesteld aan de gevolgen van de oorlog in het land. Maar de veerkracht van de mensen in Oekraïne is bewonderenswaardig. Ondanks de oorlog en de ellende die dit veroorzaakt, bouwen ze elke dag aan hun toekomst. Voor zichzelf, maar vooral voor hun kinderen. Door de jarenlange contacten met Oekraïense kerken kan Kerk in Actie hulp bieden in het hele land. Zij bieden kinderen een veilige plek om te spelen en psychosociale hulp om mentaal gezond te blijven. Oekraïense gezinnen ontvangen voedsel- en zadenpakketten, zodat ze toch eten op tafel hebben. Op centrale plekken in getroffen steden staan mobiele locaties waar kinderen en hun ouders kunnen opwarmen en hun verhaal kwijt kunnen. Kerk in Actie helpt ook bij het herstel van kapotgebombardeerde schoolgebouwen, zodat kinderen kunnen blijven leren.
Bij de uitgangen staan schalen klaar voor uw gift.
Of gebruik bovenstaande QR-code gebruiken: of klik HIER
Hartelijk dank voor uw bijdrage.

DE BLOEMEN UIT DE KERK gaan zondag 24 december met een hartelijke groet namens de gemeente naar: Kees Wisse.
De bloemen van 1e Kerstdag gaan naar Ank van der Gaag - Brobbel

INZAMELING VOEDSELBANK
Afgelopen zondagen zijn er al aardig wat toiletartikelen aangeleverd voor de voedselbank: zeep, shampoo, deodorant, tampons. Wat prachtig om te zien dat u zo betrokken bent bij deze actie! De inzameling gaat door, op zondag en bij de openstelling a.s. zaterdag 23 december. Laten we met elkaar vele manden vullen met benodigdheden voor de badkamer!
Heel hartelijk dank namens alle afnemers van de Voedselbank.

JARIGEN KOMENDE WEEK
zondag Mevr. S.W. Krommenhoek-Haitsma
Mevr. B. Meenderink-Kerstens
Mevr. P. Nijholt-van Soest
Mevr. A.E. van der Knaap-Hovenga
Dhr. O. Rijpsma
maandag Dhr. A.J. Roskam
Dhr. J.G.M. Lemmens
Mevr. E. Mulder-van Gemeren
Mevr. Y. Langendoen-Boere
dinsdag Mevr. J. Langendoen
Mevr. B. Klaij
woensdag Dhr. D. Timmers
Mevr. H.J. Mooldijk
donderdag Dhr. J.M. Kwak
Dhr. J.A. Herlaar
Dhr. A.J. Hasselaar
vrijdag Mevr. M. Has-Birkhoff
Mevr. T.P. Roskam-van Holst
Allemaal van harte gefeliciteerd!

***************************************************************************
DIRECT NAAR: