PGO Nieuwsbrief 2023 - 8 december 2023

ZATERDAG 9 DECEMBER - KERSTCONCERT IN DE DORPSKERK
Op zaterdag 9 december organiseert de cantorij van de Protestantse Gemeente Oostvoorne in de Dorpskerk het concert Carols in Oostvoorne. Samen met een projectkoor worden bekende en minder bekende advent- en kerstliederen uitgevoerd, begeleid door Ron van Halen op het Bätz-Friedrichs orgel en Ynke van der Wagt op piano. Cantrix Jolanda Zwoferink heeft de muzikale leiding. Bij een aantal liederen kan het publiek meezingen. Alles bij elkaar goed voor een dik uur mooie muziek. Aanvang 16.00 uur, vrij toegang (een bijdrage in de kosten wordt op prijs gesteld). Na het concert is er gelegenheid om bij een glas glühwein gezellig wat na te praten. Weet u welkom!
Irene Oskam

DIENST ZONDAG 10 DECEMBER
2e Zondag Advent

Voorganger: ds. Marijke van Selm
Organist: Ron van Halen
Er is kinderkerk
Aanvang: 10 uur

LITURGISCHE SCHIKKING - Het is Advent.
De komende weken richten wij ons op de geboorte van Jezus.
De schriftlezingen in deze Adventstijd staan in het teken van een oproep: "Ga mee"!
Ze zijn een uitnodiging om samen op zoek en op pad te gaan, niet als zwervers, maar als pelgrims met een doel. Voor iedere zondag wordt een wegwijzer gemaakt waar de weg, in de vorm van een guirlande, langs slingert.
De guirlande heeft steeds een andere bekleding, passend bij het thema van de zondag.

COLLECTE -  Kinderen in de Knel (Myanmar, opvang en onderwijs jonge vluchtelingen) diaconie en kerk.
Als gevolg van de langdurige conflicten in het Zuidoost-Aziatische land Myanmar (Birma) zijn veel inwoners over de grens met buurland Thailand gevlucht. Alleen al in Mae Sot en omgeving verblijven naar schatting 250.000 Birmese migranten en hun gezinnen. Met steun van Kerk in Actie worden kwetsbare kinderen en jongeren opgevangen en krijgen ze verzorging en scholing. Kinderen zonder identiteitspapieren krijgen een geboortebewijs, want zonder registratie bestaat een kind feitelijk niet en komen de basismensenrechten van kinderen in gevaar! Ze hebben geen recht op onderwijs, gezondheidszorg, en de risico's op uitbuiting en misbruik zijn groter. Kinderen worden bewust gemaakt van hun (mensen)rechten en zijn zo op de toekomst voorbereid.

Naast de collecte voor Kerk In Actie vragen wij ook uw aandacht voor de diaconie en de kerk.Bij de uitgangen staan schalen klaar voor uw gift.U kunt natuurlijk ook een gift overmaken naar NL92 RABO 0350 2655 93 t.n.v. Diaconie Protestantse Gemeente Oostvoorne.U kunt ook de QR-code gebruiken: of klik HIER
Hartelijk dank voor uw bijdrage.

DE BLOEMEN UIT DE KERK gaan zondag met een hartelijke groet namens de gemeente naar: mw. Ineke van Marion - de Graaf

KERKBLAD VERTEL DECEMBER 2023
Blader digitaal door het nieuwe kerkblad heen door HIER te klikken
Of klik op de afbeelding van het kerkblad

ZONDAG 17 DECEMBER - 3e ADVENT
Voorganger: ds. Marijke van Selm, aanvang 10:00 uur
Er is kinderkerk

INZAMELING VOEDSELBANK
Afgelopen zondag is al bijna anderhalve mand gevuld met toiletartikelen voor de voedselbank: zeep, shampoo, deodorant, tampons. Wat prachtig om te zien dat u zo betrokken bent bij deze actie!
De inzameling gaat de komende weken door, op de zondagen en rondom alle vieringen die nog te gebeuren staan, bij de openstellingen op de komende zaterdagen 16 en 23 december en natuurlijk rondom de concerten van de Carols op 9 december en Capricio op 16 december. Laten we met elkaar vele manden vullen met benodigdheden voor de badkamer! Heel hartelijk dank namens alle afnemers van de Voedselbank.

BLOEMENBEZORGERS GEZOCHT!
Beste mensen, Wij zijn op zoek naar vrijwilligers die af en toe op zondag de bloemen bij de mensen zouden willen bezorgen. Het zou fijn zijn als we iedereen 1x per kwartaal kunnen indelen. U kunt zich via mij opgeven.
Karin Hemminga
hem.usa@hotmail.com

VAN DE BIJDRAGE ADMINISTRATEUR
December, de maand om te evalueren en terug te kijken naar het afgelopen jaar.
Als bijdrage administrateur van de PGO heb ik me daar ook aan gewaagd en ik vraag u:
Heeft u onderstaande bijdragen al overgemaakt ?
  • voor uw de kerk
  • voor de Solidariteitskas
  • voor het kerkblad ?

Kunt u alle vragen met JA beantwoorden, dan dank ik u namens de PGO bijzonder hartelijk.
Als het antwoord op één of meerdere vragen  NEE is, wilt u dan alsnog overwegen een bedrag over te maken naar de volgende rekeningen :
Kerk : NL11 INGB 0000 178690
Solidariteitskas : NL48 INGB 0004 288011
Kerkblad : NL82 INGB 0000 665128

Wij ontvangen ook graag uw emailadres, zodat wij u digitaal kunnen benaderen. U kunt een mailtje sturen naar ba@kerkoostvoorne.nl en het wordt in de administratie verwerkt.
NB : onze PGO heeft het predicaat “Groene-Kerk”.
Wij werken mee aan een schonere wereld voor nu en in de toekomst !

Namens de Commissie van Kerkrentmeesters hartelijk dank.
Peter Eggink

zaterdag Mevr. D. Doves-Rodijk
Dhr. H.H. Hoedemaker
Dhr. P.E. Beukema

Allemaal van harte gefeliciteerd!

PCOB AFDELING WESTVOORNE
Uitnodiging Kerstbijeenkomst