PGO Nieuwsbrief 2023 - 1 december 2023

Er is kinderkerk
Aanvang: 10 uur
Liturgie

LITURGISCHE SCHIKKING - Het is Advent.
De komende weken richten wij ons op de geboorte van Jezus.
De schriftlezingen in deze Adventstijd staan in het teken van een oproep: "Ga mee"!
Ze zijn een uitnodiging om samen op zoek en op pad te gaan, niet als zwervers, maar als pelgrims met een doel. Voor iedere zondag wordt een wegwijzer gemaakt waar de weg, in de vorm van een guirlande, langs slingert.
De guirlande heeft steeds een andere bekleding, passend bij het thema van de zondag.

COLLECTE - Collecte avondmaal Quina Care, kerk en pastoraat.
De avondmaal collecte is voor Quina Care, voor een ziekenhuis in opbouw in de binnenlanden van Ecuador. De tropenartsen die het ziekenhuis opzetten zijn familie van Rick en Ineke Gelderblom uit Oostvoorne.
Rick en Ineke zijn afgelopen september naar Ecuador geweest om hen te helpen met oplossen van technische problemen. Het ziekenhuis is al geopend, lokale patienten weten het ziekenhuis te vinden.
Er wordt nog gewerkt aan het realiseren van een operatiekamer en aan het opleiden van lokaal personeel. Uw gift zal ten goede komen aan dit ziekenhuis.

In deze context moeten predikanten hun werk doen. Wat betekent dit voor hun pastorale en diaconale taak? In 2022 is Jeannet Bierman namens Kerk in Actie uitgezonden als docent praktische theologie. Met haar studenten onderzoekt ze wat er leeft in samenleving en kerk. Ze rust deze toekomstige predikanten toe om straks met hun gemeenteleden om te zien naar anderen.Naast de collecte voor Kerk In Actie vragen wij ook uw aandacht voor de diaconie en de kerk.Bij de uitgangen staan schalen klaar voor uw gift.U kunt natuurlijk ook een gift overmaken naar NL92 RABO 0350 2655 93 t.n.v. Diaconie Protestantse Gemeente Oostvoorne.U kunt ook de QR-code gebruiken: of klik HIER
Hartelijk dank voor uw bijdrage.

DE BLOEMEN UIT DE KERK gaan met een hartelijke groet namens de gemeente naar: familie Dommisse aan de Lodderlandsedijk

ZONDAG 10 DECEMBER - 2e ADVENT
Voorganger: ds. Marijke van Selm, aanvang 10:00 uur
Er is kinderkerk

ADVENTSKALENDER 2023
Zondag 3 december a.s. is de eerste adventszondag
Wil je bewust toeleven naar Kerst? Ook dit jaar biedt Petrus voor de adventsperiode een dagelijkse kalender aan, die je uitdaagt om in aanloop naar Kerst elke dag even stil te staan. Voor elke dag is een korte overdenking beschikbaar, aangevuld met korte (gespreks)vragen, liederen, gebeden en citaten. Online vind je bij elke dag een korte inspirerende video.

Met het thema ‘Ga mee!’ sluit de kalender aan bij het jaarthema van de Protestantse Kerk in 2023-2024:
‘Ga mee! Samen getuigen van geloof, hoop en liefde’. In de eerste adventsweek gaan we op weg met Ruth en Naomi, die onderweg zijn naar Bethlehem. De tweede week pelgrimeren we op de weg van vrede en recht, in het spoor van de profeten. In de derde adventsweek bereiden we ons voor op de geboorte van Jezus. De uitnodiging klinkt: kom, ga mee naar Jezus, het kind in de kribbe!

U kunt nu een gratis exemplaar van de adventskalender 2023 aanvragen via DEZE LINK

U kunt ook een gratis exemplaar meenemen uit de kerk of aanvragen via één van de leden van het pastorale team.
(contactgegevens achterin het kerkblad)

Liever digitaal?
Ga via deze link naar onze homepage, meld u aan en ontvang de adventskalender elke ochtend per e-mail.

INZAMELING VOEDSELBANK
Vanaf deze zondag, 3 december, zamelen we de hele maand toiletartikelen in voor de Voedselbank. U kunt uw bijdragen deponeren in de daarvoor bestemde manden voorin de kerk.
Dit kan vanaf nu elke zondag voor of na de kerkdiensten, maar ook tijdens de openstellingen van de kerk op de komende zaterdagen en tijdens de concerten van respectievelijk de Carols in Oostvoorne en Capricio op 9 en 16 december.
Tandpasta, luiers, shampoo, zeep, tissues, alles is welkom! Heel hartelijk dank alvast namens de Voedselbank en haar afnemers.

BLOEMENBEZORGERS GEZOCHT!
Beste mensen, Wij zijn op zoek naar vrijwilligers die af en toe op zondag de bloemen bij de mensen zouden willen bezorgen. Het zou fijn zijn als we iedereen 1x per kwartaal kunnen indelen. U kunt zich via mij opgeven.
Karin Hemminga
hem.usa@hotmail.com

KERSTCONCERT IN DE DORPSKERK
Op zaterdag 9 december organiseert de cantorij van de Protestantse Gemeente Oostvoorne in de Dorpskerk het concert Carols in Oostvoorne. Samen met een projectkoor worden bekende en minder bekende advent- en kerstliederen uitgevoerd, begeleid door Ron van Halen op het Bätz-Friedrichs orgel en Ynke van der Wagt op piano. Cantrix Jolanda Zwoferink heeft de muzikale leiding. Bij een aantal liederen kan het publiek meezingen. Alles bij elkaar goed voor een dik uur mooie muziek. Aanvang 16.00 uur, vrij toegang (een bijdrage in de kosten wordt op prijs gesteld). Na het concert is er gelegenheid om bij een glas glühwein gezellig wat na te praten. Weet u welkom!
Irene Oskam

Dhr. A.J.P. Herrewijnen
zaterdag Mevr. J.T. de Valois-van Veen
Munachi Mak
Allemaal van harte gefeliciteerd!

PCOB DAGREIS 8 DECEMBER - KERSTMARKT GENT
Voor meer informatie lees bijgaand bestand via deze link.

PCOB AFDELING WESTVOORNE
Uitnodiging Kerstbijeenkomst