PGO Nieuwsbrief 2023 - 24 november 2023

Aanvang: 10 uur
Liturgie

COLLECTE - Kerk In Actie. Zending Colombia

Het jarenlange gewapende conflict in Colombia heeft miljoenen mensen getraumatiseerd en verjaagd van hun vertrouwde plek. In deze context moeten predikanten hun werk doen. Wat betekent dit voor hun pastorale en diaconale taak? In 2022 is Jeannet Bierman namens Kerk in Actie uitgezonden als docent praktische theologie. Met haar studenten onderzoekt ze wat er leeft in samenleving en kerk. Ze rust deze toekomstige predikanten toe om straks met hun gemeenteleden om te zien naar anderen.
Naast de collecte voor Kerk In Actie vragen wij ook uw aandacht voor de diaconie en de kerk.
Bij de uitgangen staan schalen klaar voor uw gift.
U kunt natuurlijk ook een gift overmaken naar NL92 RABO 0350 2655 93 t.n.v. Diaconie Protestantse Gemeente Oostvoorne.
U kunt ook de QR-code gebruiken: of klik HIER
Hartelijk dank voor uw bijdrage.

DE BLOEMEN UIT DE KERK gaan met een hartelijke groet namens de gemeente naar: dhr. Piet de Rijke

ZONDAG 3 DECEMBER - 1e ADVENT
Voorganger: ds. Marijke van Selm, aanvang 10:00 uur
Er is kinderkerk

ADVENTSKALENDER 2023
Zondag 3 december a.s. is de eerste adventszondag
Wil je bewust toeleven naar Kerst? Ook dit jaar biedt Petrus voor de adventsperiode een dagelijkse kalender aan, die je uitdaagt om in aanloop naar Kerst elke dag even stil te staan. Voor elke dag is een korte overdenking beschikbaar, aangevuld met korte (gespreks)vragen, liederen, gebeden en citaten. Online vind je bij elke dag een korte inspirerende video.

Met het thema ‘Ga mee!’ sluit de kalender aan bij het jaarthema van de Protestantse Kerk in 2023-2024:
‘Ga mee! Samen getuigen van geloof, hoop en liefde’. In de eerste adventsweek gaan we op weg met Ruth en Naomi, die onderweg zijn naar Bethlehem. De tweede week pelgrimeren we op de weg van vrede en recht, in het spoor van de profeten. In de derde adventsweek bereiden we ons voor op de geboorte van Jezus. De uitnodiging klinkt: kom, ga mee naar Jezus, het kind in de kribbe!

U kunt nu een gratis exemplaar van de adventskalender 2023 aanvragen via DEZE LINK

U kunt ook een gratis exemplaar meenemen uit de kerk of aanvragen via één van de leden van het pastorale team.
(contactgegevens achterin het kerkblad)

Liever digitaal?
Ga via deze link naar onze homepage, meld u aan en ontvang de adventskalender elke ochtend per e-mail.

NIEUW BLOG
Ga direct naar alle blogs van ds. Marijke

CONCEPT BEGROTING PGO 2024
In de kerkenraadsvergadering van 8 november is de conceptbegroting van de PGO voor komend jaar besproken.
Bent u geïnteresseerd in deze begroting, dan kunt u een beknopt exemplaar opvragen bij de penningmeester.
Stuur uw mail naar penningmeester@kerkoostvoorne.nl
U kunt uw vragen of opmerkingen indienen tot uiterlijk 26 november.

LEERHUISLEZING
Aanstaande woensdag 29 november is er een muzikale lezing van prof. Frits de Lange samen met Eessa Frieman in De Sjoel in Brielle. Deze lezing, met als thema 'Eindelijk volwassen' (over zinvol ouder worden) is de derde in de serie Leerhuislezingen rondom zorgethiek, een gezamenlijk initiatief van de kerken van Brielle, Oostvoorne, Tinte en Rockanje.
Zie bijgaande informatie (poster) en van harte uitgenodigd!

VOEDSELBANKACTIE
Vanaf volgende week 3 december, de eerste Adventszondag, zamelen we weer artikelen in voor de Voedselbank, net als vorig jaar. Ook dit keer vragen we u om toiletartikelen en spullen voor persoonlijke verzorging te doneren. Denk aan zeep, shampoo, luiers, maandverband, tandenborstels enzovoort. U kunt uw spullen inleveren voorafgaand of na elke kerkdienst vanaf 3 december tot en met de Kerstmorgen, voor of na het Carols-concert op zaterdag 9 december en tijdens de openstellingen van de kerk op de zaterdagen 16 en 23 december.  We rekenen weer op een enorme berg spullen, waarmee we kunnen laten merken ook in deze tijd niet alleen met onszelf bezig te zijn. De Voedselbank heeft bij voorbaat verheugd gereageerd op ons initiatief. Hartelijk dank alvast!

KERSTCONCERT IN DE DORPSKERK
Op zaterdag 9 december organiseert de cantorij van de Protestantse Gemeente Oostvoorne in de Dorpskerk het concert Carols in Oostvoorne. Samen met een projectkoor worden bekende en minder bekende advent- en kerstliederen uitgevoerd, begeleid door Ron van Halen op het orgel. Bij een aantal daarvan kan het publiek meezingen. Jolanda Zwoferink dirigeert en brengt ook orgelmuziek ten gehore.
Alles bij elkaar goed voor een dik uur mooie muziek.
Aanvang 16.00 uur, vrij toegang (een bijdrage in de kosten wordt op prijs gesteld).
Na het concert is er gelegenheid om bij een glas glühwein gezellig wat na te praten.
Weet u welkom!
Irene Oskam

POËZIE - KEES HERMIS
Klik HIER om direct naar de nieuwe uitgave van Kees Hermis te gaan.

JARIGEN KOMENDE WEEK
zondag Mevr. M. Biesbroek-Swaneveld
Mevr. A.J. van Reek-Mol
Mevr. I. Bongers
Dhr. J.E.H. Veth
Fedde van Dorsser
maandag Dhr. W.G. Krispijn
Mevr. A.H.D. van Marion-de Graaf
dinsdag Dhr. D.P. Langbroek
woensdag Dhr. H. Otten
Mevr. M.A. Doolaar-Riedijk
Dhr. K. Robertus
Mevr. J.L.A.W. Stolk
donderdag Mevr. M.J.E. Kievit-Mastenbroek
vrijdag Dhr. A. Vente
Dhr. A. Littooij
zaterdag Mevr. I.O.M. Oskam
Dhr. G.J.P. Broekgaarden
Dhr. R.C. Boogert
Allemaal van harte gefeliciteerd!

PCOB DAGREIS 8 DECEMBER - KERSTMARKT GENT
Voor meer informatie lees bijgaand bestand via deze link.

PCOB AFDELING WESTVOORNE
Uitnodiging Kerstbijeenkomst