PGO Nieuwsbrief 2023 - 10 november 2023

Organist: Jolanda Zwoferink
Er is geen kinderkerk
Aanvang: 10 uur

COLLECTE - Collecte Kerk in Actie. Werelddiaconaat voor Libanon.
Kansen voor jongeren in achterstandswijk. In Bourj Hammoud, een overbevolkte en arme wijk in Beiroet, zijn de problemen niet te overzien. Gebrek aan goed onderwijs, werkloosheid en geweld ontnemen jongeren die er wonen elk perspectief op een betere toekomst. Kerk in Actie steunt het werk van jongerencentrum Manara in Beiroet.
Kwetsbare tieners krijgen er huiswerkbegeleiding, examentraining, psychosociale hulp en vak trainingen. Daarnaast kunnen ze elkaar in ontspannen sfeer ontmoeten tijdens een partijtje tafelvoetbal of air hockey. Meer lezen kerkinactie.nl/jongerenlibanon
Naast de collecte voor Libanon vragen wij ook uw aandacht voor de diaconie en de kerk.
Bij de uitgangen staan schalen klaar voor uw gift.
U kunt natuurlijk ook een gift overmaken naar NL92 RABO 0350 2655 93 t.n.v. Diaconie Protestantse Gemeente Oostvoorne.
U kunt ook de QR-code gebruiken: of klik HIER
Hartelijk dank voor uw bijdrage.

DE BLOEMEN UIT DE KERK gaan met een hartelijke groet namens de gemeente naar: Marijke Wapenaar

ZONDAG 12 NOVEMBER
Voorganger: ds. Marijk van Selm, aanvang 10:00 uur
Er is kinderkerk

NIEUWE BLOGS
Er zijn weer een aantal nieuwe blogs verschenen.
KLIK HIER en ga direct naar de blogs van ds. Marijke

CONCEPT BEGROTING PGO 2024
In de kerkenraadsvergadering van 8 november is de conceptbegroting van de PGO voor komend jaar besproken.
Bent u geïnteresseerd in deze begroting, dan kunt u een beknopt exemplaar opvragen bij de penningmeester.
Stuur uw mail naar penningmeester@kerkoostvoorne.nl
U kunt uw vragen of opmerkingen indienen tot uiterlijk 26 november.

BRONVIERING
De Brongroep organiseert op zondag 19 november weer een Taizéviering in het Witte Kerkje van Simonshaven.
Tijdens de viering zullen veel liederen uit Taizé gezongen worden en is er ruimte voor stilte, gebed en het aansteken van een kaarsje. Een mooi moment van verstilling om de week mee te beginnen.
De kerk is om 19.00 uur open, de liederen zullen om 19.30 uur geoefend worden en de viering zelf begint om 20.00 uur.
Voor meer informatie over de Brongroep, Taizé en/of de viering of wanneer u vervoer nodig heeft:
0181-617028 (Leni van Beilen) of: opzoeknaardebron@gmail.com
Welkom!
Anneke Klavers

LEERHUIS VOORNE AAN ZEE 2023
KLIK HIER voor meer informatie op onze site.
Of Download HIER de flyer Leerhuis Voorne aan Zee

PROJECT CAROLS IN OOSTVOORNE
Op zaterdag 9 december organiseert de cantorij het project Carols in Oostvoorne. Samen met een projectkoor zal de cantorij kerst- en adventsliederen uitvoeren in de sfeervolle Dorpskerk. Die liederen worden deze morgen en middag in drie repetities geoefend, waarna om 16.00 uur de uitvoering volgt. Er is een afwisselend programma samengesteld van meerstemmige koorliederen en ook liederen waarbij het publiek kan meezingen. Het koor zal onder leiding staan van Jolanda Zwoferink, cantrix van de cantorij.
In het projectkoor is ruimte voor ongeveer twintig geoefende zangers, verdeeld over de verschillende stemgroepen sopraan, alt, tenor en bas. Wie het eerst komt, het eerst zingt.
De kosten voor deze dag bedragen €12,50. Inbegrepen zijn de bladmuziek, koffie of thee en een glaasje glühwein na afloop.
De muziek wordt vooraf toegestuurd, zodat deze thuis alvast wat ingestudeerd kan worden.
Wie zingt er mee?
Opgeven kan via carols@kerkoostvoorne.nl onder vermelding van naam, adres en stemgroep.
Na opgave volgt meer informatie.

JARIGEN KOMENDE WEEK
zondag Dhr. K. Olijve
Dhr. T.P. Barendregt
woensdag Mevr. K. van der Woerdt-van Luipen
donderdag Mevr. P.N. Speksnijder-Brouwer de Koning
Dhr. J.A. de Vries
Dhr. D. van Geest
Mevr. H.A. Boekee-van der Velde
Mevr. H. Klok-Dijk
Dhr. S.A. Witter
vrijdag Mevr. A.B. Worst-de Groot
Mevr. A. van Geest-van den Berg
Dhr. F.J.I. Molendijk
Mevr. J.Y.I. Hasselaar
zaterdag Mevr. E.C. Herrewijnen-Jansen
Allemaal van harte gefeliciteerd!

***************************************************************************
DIRECT NAAR: