PGO Nieuwsbrief 2023 - 22 september 2023

DIENST ZONDAG 24 SEPTEMBER
Voorganger is mw. Maartje Keizerwaard
Organist: Jolanda Zwoferink
Er is zondag geen kinderkerk.

Aanvang: 9:30 uur
Liturgie

COLLECTE - VREDESWERKCOLLECTE
Kerk in Actie – Zending in Syrië.
Kerk als plek van hoop en herstel. Door de jarenlange burgeroorlog in Syrië zijn veel religieuze gebouwen verwoest. Voor mensen in Syrië is het voortbestaan van de kerk van cruciaal belang voor de stabiliteit in het land. De kerk is hier letterlijk en figuurlijk het middelpunt van de samenleving. Als zij weer is opgebouwd, kan ze haar onmisbare taak weer oppakken. Met een speciaal herstelfonds helpt Kerk in Actie kerken in Syrië op te bouwen. Herstel van de kerk betekent hoop voor de toekomst!
Naast deze collecte vragen wij ook uw aandacht voor de collecte voor de diaconie en de kerk.
U kunt natuurlijk ook een gift overmaken naar NL92 RABO 0350 2655 93 t.n.v. Diaconie Protestantse Gemeente Oostvoorne.
U kunt ook de QR-code gebruiken: of klik HIER
Hartelijk dank voor uw bijdrage.

DE BLOEMEN UIT DE KERK gaan met een hartelijke groet namens de gemeente naar: mw. L.G. Oudenes-Verwaal

AANVANGSTIJD KERKDIENSTEN VANAF 1 OKTOBER WEER OM 10 UUR

DIENST ZONDAG 1 OKTOBER
Voorganger: ds. Marijke van Selm
LET OP: AANVANG 10 UUR!
Er is geen kinderkerk

NIEUWE EN VERTREKKENDE AMBTSDRAGERS
Goed nieuws vanuit de kerkenraad!
We zijn heel blij dat zich voor de komende periode twee nieuwe ambtsdragers hebben gemeld: Ank van der Gaag - Brobbel als diaken en Annette Maassen als jeugdouderling. We voelen ons als kerkenraad met hun komst gesterkt in ons vertrouwen in de toekomst. In een feestelijke dienst op 8 oktober hopen we beiden te bevestigen in hun ambt.
Ank en Annette nemen de taken over van twee aftredende ambtsdragers, van wie we in dezelfde dienst op 8 oktober afscheid nemen: Janneke Eggink als diaken, en Danny Langbroek als jeugdouderling. Beiden dienden onze gemeente voor een periode van vijf jaar. We danken beiden voor hun betrokkenheid en inzet.
Het is mooi om te zien dat vacatures die ontstaan weer worden opgevuld. Toch zijn er nog altijd, ook binnen de kerkenraad, lege plekken die we graag gevuld zouden zien. Laat u het ons weten als u nadenkt over een (deel)taak? We gaan graag in gesprek over een passende oplossing.
Voor nu kijken we dankbaar uit naar de bevestigingsdienst op 8 oktober om 10.00 uur.
Namens de kerkenraad,
Ingrid Langbroek, scriba

INFO-GEMEENTEAVOND
U heeft vast in ons (mooie nieuwe) kerkblad ‘Vertel’ het artikel gelezen over ‘Klooster aan Zee’. En misschien roept het wel vragen bij u op: Worden we nu Katholiek? Gaat onze dominee wat anders doen? Wie gaat dat doen? Waar dan…?
Het initiatief tot dit Klooster is onderdeel van ons beleidsplan 2023-2027, waarin we zoeken naar nieuwe wegen om als PGO (blijvend) een plaats van betekenis en inspiratie te zijn voor ons dorp en onze regio. Het conceptbeleidsplan is nu te lezen op onze website (en hier linkje)
Graag gaan we met u in gesprek, over ‘Klooster aan Zee’ en onze andere voornemens, op onze informatieavond in de Dorpskerk op 4 oktober van 19.30 tot 21.30. Met na afloop natuurlijk een hapje en een drankje. We zien ernaar uit!
Namens de kerkenraad
Ingrid Langbroek, scriba

PCOB AFDELING WESTVOORNE - GEZELLIGE BIJEENKOMST PCOB LEDEN
Datum: woensdag 11 oktober, Onze jaarlijkse spelletjesmiddag.
Er is weer van alles te beleven op het gebied van spelletjes en uiteraard ontbreekt de bingo niet met leuke prijsjes. U kunt inlopen vanaf 13.30 uur en na de koffie/thee starten we om 14.00 uur.

Locatie: Welkomkerk Rockanje

Ook aspirant-leden zijn natuurlijk van harte welkom.
Als bijdrage in de kosten laten we het ‘lief-en leedbusje’ rondgaan.

Mocht u vervoersproblemen hebben…even bellen.
Voor Rockanje en Tinte: Nico Hanemaayer tel. 06-53206263
Voor Oostvoorne: Henk Otten, tel. 483677.
Tot ziens op 11 oktober, Tineke Vriend

Dhr. L.P. Klok
Dhr. R. Verdoorn
Mevr. M. Vermeulen-Visser
Allemaal van harte gefeliciteerd!

***************************************************************************
DIRECT NAAR: