PGO Nieuwsbrief 2023 - STARTWEEKEND 2023

PGO NIEUWSBRIEF 15 SEPTEMBER 2023 (rev 1)
AANVULLING EN WIJZIGING

STARTWEEKEND MET GEZAMENLIJKE MAALTIJD MET DE GEMEENTE
Op zaterdag 16 en zondag 17 september is het startweekend van het nieuwe seizoen, voor jong en oud.
Op zaterdag starten we, na het programma van de Kinderkerk, met een gezamenlijke maaltijd voor de gemeenteleden die zich daarvoor hebben opgegeven. De inloop op 16 september is vanaf 17:30 uur met een borrel en het eten begint om 18:00 uur.

STARTDIENST ZONDAG 17 SEPTEMBER
Voorganger is ds.Bert Kuipers
Organist: Ron van Halen
Er is zondag kinderkerk.

Aanvang: 9:30 uur

COLLECTE - Collecte Protestantse Kerk.
Het kerkelijke seizoen begint weer! Allerlei activiteiten starten op.
Vandaag collecteren we voor het jeugdwerk van de Protestantse Kerk.
Zijn jongeren de toekomst van de kerk? Nee, ze zijn waardevol om wie ze nu zijn. Daarom is het belangrijk om ervoor te zorgen dat ze zich thuis voelen in de kerk en serieus worden genomen. Onderzoek maakt duidelijk dat kerken die hier zorgvuldig mee omgaan aantrekkingskracht hebben op kinderen en jongeren. Daarom heeft de jeugdwerkorganisatie van de Protestantse Kerk seizoen pakketten gemaakt: een totaal jeugdseizoen aan materiaal voor jeugdgroepen, clubs en gezinnen, uitgedacht in samenwerking met lokale gemeenten
Naast deze collecte vragen wij ook uw aandacht voor de collecte voor de diaconie en de kerk.
U kunt natuurlijk ook een gift overmaken naar NL92 RABO 0350 2655 93 t.n.v. Diaconie Protestantse Gemeente Oostvoorne.
U kunt ook de QR-code gebruiken: of klik HIER
Hartelijk dank voor uw bijdrage.

DE BLOEMEN UIT DE KERK gaan met een hartelijke groet namens de gemeente naar: ds. Marijke van Selm

DIENST ZONDAG 24 SEPTEMBER
Voorganger: mw. Maartje Keijzerwaard
Aanvang: 9:30 uur

Er is kinderkerk
Voor meer info m.b.t. het startweekend zie het info stukje hieronder.

NOGMAALS .....EEN OPROEP VANUIT DE DIACONIE
We zijn blij dat we iemand gevonden hebben die bereid is de diaconie te komen ondersteunen.
Het team bestaat op dit moment uit 3 diakenen en eén diaconaal rentmeester die vanuit het buitenland haar werk oppakt en waar we enorm blij mee zijn.
Toch zijn we op zoek naar nog een diaken als aanvulling van het team.
Veel handen maken licht werk dus wie voelt zich geroepen om het team aan te vullen?
We hebben 1 man in ons team die de dames altijd van koffie en thee voorziet en ook heel graag voor jou een heerlijk kopje koffie/thee maakt tijdens de maandelijkse vergadering.

Wil je meer weten? Stuur dat een email naar vz-diaconie@kerkoostvoorne.nl dan nemen we contact met je op om door te nemen wat het inhoudt.

Namens de Diaconie,
Regina Eggink-Stolk

GEMEENTEAVOND
Op 4 oktober is er een gemeente-avond in de Dorpskerk van 19.30 uur tot 21.30 uur.
In een volgende nieuwsbrief volgt meer info.
Noteert u de datum alvast in uw agenda?
We ontmoeten u graag.
Vriendelijke groet, Ingrid Langbroek

PCOB AFDELING WESTVOORNE - GEZELLIGE BIJEENKOMST PCOB LEDEN
Datum: woensdag 11 oktober, Onze jaarlijkse spelletjesmiddag.
Er is weer van alles te beleven op het gebied van spelletjes en uiteraard ontbreekt de bingo niet met leuke prijsjes. U kunt inlopen vanaf 13.30 uur en na de koffie/thee starten we om 14.00 uur.

Locatie: Welkomkerk Rockanje

Ook aspirant-leden zijn natuurlijk van harte welkom.
Als bijdrage in de kosten laten we het ‘lief-en leedbusje’ rondgaan.

Mocht u vervoersproblemen hebben…even bellen.
Voor Rockanje en Tinte: Nico Hanemaayer tel. 06-53206263
Voor Oostvoorne: Henk Otten, tel. 483677.
Tot ziens op 11 oktober, Tineke Vriend

WERELDFOTO'S
Deze zomer verzamelen we ‘prachtige-wereld-foto’s’; foto’s van mooie plekjes waar onze gemeenteleden deze zomer zijn.
Een berg in Italië, de Waddenzee, de duinen van Oostvoorne. Een plek waar je even je adem inhoudt, en je verwondert over hoe mooi alles gemaakt is, de dieren, de bloemen, de bergen en de zee. Want er zijn volop wonderen om ons heen.
Die momenten willen we delen, zodat we er met zijn allen van kunnen genieten in de gemeente.
En aan het eind van de zomer een mooie collage hebben van een prachtige wereld.
Doe je mee?

Dit is de actie: maak een (digitale) foto van een mooie plek in de natuur. Zorg ervoor dat je zelf ook op de foto staat.
Dat mag pontificaal, maar ook heel in de verte of van de rug af gezien. Als we maar weten dat jij het bent. Het moet een recente foto zijn, van dit jaar. Vertel erbij waar de foto gemaakt is, en misschien nog iets over waarom je die plek zo mooi vindt.
De foto’s worden vertoond in de diensten, op onze website en wellicht ook in het kerkblad.
We vermelden daarbij alleen de voornamen. Maar dat moet je dus wel oké vinden.
De actie loopt van mei tot en met september. Je hebt dus alle tijd.
Je kunt de foto opsturen aan predikant@kerkoostvoorne.nl of appen naar 0641664516

KLIK HIER om naar de foto's te gaan die we ontvangen hebben.

DE KERK IS OPEN!
De kerk is weer elke zaterdag open van 11.00 tot 15.00 uur.
U bent van harte welkom om een kaarsje te branden, in stilte te zitten, voor een gebed of gewoon om even in de kerk te zijn. Loop gerust binnen, we zien u graag.

JARIGEN KOMENDE WEEK
zondag  Wouter v.d.Woerdt
maandag Dhr. I.A. van Reek
Dhr. M. Doeve
Mevr. E.A. de Lange-Wijntjes
Niels van Driel
dinsdag Dhr. J. Bruggink
Dhr. V.A. Ruinaard
woensdag Dhr. H.J. van de Merwe
Dhr. D.P. Mulder
Tristan van Holten
donderdag Dhr. A.M. Baldee
Chizara Mak
vrijdag Mevr. R. Rienks-Veeneman
Dhr. R.P. Heijns
zaterdag Dhr. H. van Dam
Allemaal van harte gefeliciteerd!

***************************************************************************
DIRECT NAAR: