PGO Nieuwsbrief 2023 - 7 juli 2023

Er is geen kinderkerk
Aanvang: 9:30 uur

COLLECTE
Zondag collecteren we mee met de kinderen die gisteren met ROT-kamp zijn gegaan. Zij houden die dag ook een viering en collecteren dan voor Villa Pardoes. Net als voorgaande jaren collecteren wij graag met hen mee.
Villa Pardoes is een vakantieverblijf in Kaatsheuvel voor ernstig, mogelijk levensbedreigend zieke kinderen. Samen met hun ouders, broertjes en zusjes beleven zij hier een week lang gratis een onvergetelijke vakantie. Villa Pardoes richt zich op zieke kinderen uit Nederland in de leeftijdscategorie van 4 tot 12 jaar oud. We bevelen deze collecte dan ook van harte bij u aan!
Naast deze mooie collecte staat er ook een schaal voor de kerk en het pastoraat.
U kunt natuurlijk ook een gift overmaken naar NL92 RABO 0350 2655 93 t.n.v. Diaconie Protestantse Gemeente Oostvoorne.
U kunt ook de QR-code gebruiken: of klik HIER
Hartelijk dank voor uw bijdrage.

DE BLOEMEN UIT DE KERK gaan met een hartelijke groet namens de gemeente naar: Remco Hesse en gezin, Zeeweg 22

DE KERK IS OPEN!
De kerk is weer elke zaterdag open van 11.00 tot 15.00 uur.
U bent van harte welkom om een kaarsje te branden, in stilte te zitten, voor een gebed of gewoon om even in de kerk te zijn. Loop gerust binnen, we zien u graag.

DIENST ZONDAG 16 JULI
Voorganger: ds. Harry Doornbos
Er is geen kinderkerk, aanvang: 9:30 uur

VAKANTIE DOMINEE MARIJKE
Marijke is van 2 juli tot 23 juli met vakantie. In gevallen er behoefte is aan contact dan kan er contact worden opgenomen met .Liesbeth van Wijnen

KERKELIJKE MEDEWERKER
Meer dan een jaar geleden zijn we begonnen met het zoeken naar een jeugdwerker die jeugdactiviteiten wil organiseren voor de dorpen Rockanje, Tinte, Brielle en Oostvoorne. We wilden iemand vinden die niet alleen activiteiten zou organiseren voor één specifiek dorp, maar voor alle genoemde dorpen. De focus van de jongerenwerker zou liggen op de leeftijdsgroepen 12-15 jaar, 16-19 jaar en 20-29 jaar. Helaas konden we geen geschikte kandidaat vinden en moesten we ons plan aanpassen. Of eigenlijk zijn we gaan omdenken. We zijn op zoek gegaan naar jongvolwassenene in elk dorp die als betaalde vrijwilligers activiteiten voor jongeren wilden organiseren. We werden van dit nieuwe plan nog enthousiaster.
Tijdens deze zoektocht kwamen we Charlotte Olieslagers tegen, die juist op zoek was naar een gemeente waar ze stage kon lopen voor haar opleiding Theologie in Ede. Dit was een geweldige match! Nu hadden we ineens een combinatie van beide plannen. Charlotte maakt nu deel uit van een groep van 3 jongvolwassenen die activiteiten gaan organiseren. Ze zal haar stage in onze gemeente doen onder begeleiding van Marijke en zal ook worden ingezet voor andere activiteiten. Hieronder zal Charlotte zichzelf verder introduceren.
Danny Langbroek

Beste gemeenteleden,
Mijn naam is Charlotte Olieslagers, 24 jaar en woonachtig in Rockanje. Komend studiejaar zal ik starten met de deetijdbachelor Theologie aan de Christelijke Hogeschool in Ede.
Naast deze studie en mijn stage/werk in deze gemeente, ben ik twee dagen per week leerkracht basisonderwijs van een groep 4 in Hellevoetsluis. De afgelopen weken heb ik al met veel mensen binnen de gemeente kennis mogen maken. Ik heb zin in deze nieuwe uitdaging! Tot snel!

Charlotte Olieslagers

ORGELCONCERTEN IN DORPSKERK OOSTVOORNE 2023

• 8 juli
Cor Ardesch, organist van de Grote Kerk van Dordrecht, zal het beroemde Bätz-Friedrichsorgel bespelen.
Dat belooft wat te worden! We hopen op een flinke opkomst. De kerk is voor dit concert vanaf 14.30 uur open.
  • 5 augustus
  • 19 augustus
  • 2 september
  • 9 september
Betreft zaterdagen van 15:00 - 16:00 uur
Ga voor meer informatie naar de site orgelconcertenoostvoorne.nl

JARIGEN KOMENDE WEEK
Mevr. D.C. Mijer-Schipper
zaterdag Dhr. E.C. van den Berg
Mevr. C. Wildenboer-van der Vliet
Allemaal van harte gefeliciteerd!

***************************************************************************
DIRECT NAAR: