PGO Nieuwsbrief 2023 - 9 juni 2023

Aanvang: 9:30 uur
Liturgie

COLLECTE
is de collecte bestemd voor de diaconie, de kerk en het pastoraat.
U kunt natuurlijk ook een gift overmaken naar NL92 RABO 0350 2655 93 t.n.v. Diaconie Protestantse Gemeente Oostvoorne. U kunt ook de QR-code op de nieuwsbrief gebruiken.
Hartelijk dank voor uw bijdrage.
U kunt natuurlijk ook een gift overmaken naar NL92 RABO 0350 2655 93 t.n.v. Diaconie Protestantse Gemeente Oostvoorne. U kunt ook de QR-code gebruiken: of klik HIER
Hartelijk dank voor uw bijdrage.

DE BLOEMEN UIT DE KERK gaan met een hartelijke groet namens de gemeente naar:
Familie Dogterom (Wim en Clary, zoon en dochter)

DE KERK IS OPEN!
De kerk is weer elke zaterdag open van 11.00 tot 15.00 uur.
U bent van harte welkom om een kaarsje te branden, in stilte te zitten, voor een gebed of gewoon om even in de kerk te zijn. Loop gerust binnen, we zien u graag.

DIENST ZONDAG 18 JUNI
Voorganger: ds. Netty de Jong - Dorland
Er is geen kinderkerk, aanvang: 9:30 uur

EEN KLEURRIJK CONCERT
Het zal zeker een belevenis worden op zaterdag 17 juni als organisten Sander van Marion en Arjan Breukhoven een vierhandig concert zullen geven in de Grote of Catharijnekerk in Brielle.
Het thema van dit concert is “kleurrijk”.
Beide organisten hebben hun grote bekendheid verkregen door zeer kleurrijke programma’s die zich onderscheiden van veel andere orgelconcertprogramma’s.
Tijdens het concert zullen beide musici meerdere keren solistisch te horen zijn, maar zeer zeker zullen ze tijdens het concert samen op de orgelbank plaatsnemen om vierhandige werken te spelen op het prachtige Kam-orgel van de Brielse Grote Kerk. Dit spectaculaire spel zal zeker niet ontbreken en zal te zien zijn op een groot beeldscherm.

Het concert op zaterdag 17 juni begint om 20.00 uur.
Kaarten zijn verkrijgbaar op de avond van het concert aan de kerk, maar zijn ook nu al te reserveren via https://www.arjanbreukhoven.nl/agenda

VIERING ROND HUUB OOSTERHUIS
Op 25 juni organiseert de Brongroep – een interkerkelijke groep op Voorne-Putten - een viering rondom de liederen en teksten van Huub Oosterhuis, die op Paasmorgen overleed.
De viering wordt opgebouwd rond die liederen en teksten als eerbetoon aan hem en als dank voor alles wat hij ons aan muziek en teksten heeft gegeven. Dit wordt dé gelegenheid voor iedereen die geniet van zijn teksten en zijn muziek om zelf deze prachtige en onvergetelijke liederen te zingen.
Een gelegenheidskoor zal een deel van de liederen van die avond meerstemmig zingen.
De viering vindt plaats in de Dorpskerk in Zuidland en begint om 19.30 uur.
Na afloop is er gelegenheid om na te praten onder het genot van koffie of thee.
De toegang is gratis.
Bij de uitgang wordt een schaalcollecte gehouden ter bestrijding van de kosten.

KERK IN ACTIE VOOR INDONESIË
Onze gemeente steunt samen met andere protestantse kerken in de classis Delta, een drietal projecten van Kerk in Actie voor Indonesië. Vorig jaar hebben we als gemeente ook onze financiële steun hiervoor gegeven. We steunen dit project meerdere jaren om daadwerkelijk verschil te kunnen maken.
Met deze projecten wordt gewerkt aan het voorkomen van armoede onder de boeren op Java en Zuid-Sumatra, opleidingen van vrouwen op Papoea en aan een betere toekomst voor straatkinderen in Yogyakarta.
Als u geïnteresseerd bent in deze projecten, kunt u hierover informatie vinden op deze website ZWO-Activiteiten Archieven - Geloven in de Delta.
In het kerkblad van mei jl. trof u een inlegvel aan met een verzoek aan om een richtbedrag van €20,- over te maken aan de Kerk in Aktie van de PGO voor Indonesië. Het banknummer van Kerk in Actie van de PGO staat achter op het kerkblad.
Van harte aanbevolen.

ORGELCONCERTEN IN DORPSKERK OOSTVOORNE 2023

• 8 juli
  • 5 augustus
  • 19 augustus
  • 2 september
  • 9 september
Betreft zaterdagen van 15:00 - 16:00 uur
Ga voor meer informatie naar de site orgelconcertenoostvoorne.nl

JARIGEN KOMENDE WEEK
Mevr. M.E. Mensink
zaterdag Dhr. P. Mout
Lieke Baatenburg de Jong

Allemaal van harte gefeliciteerd!

***************************************************************************
DIRECT NAAR: