PGO Nieuwsbrief 2023 - 19 mei 2023

Er is geen kinderkerk.
Aanvang: 9:30 uur

COLLECTE - ZONDAG 21 MEI
Zondag is de collecte bestemd voor het missionaire werk van de Protestantse Kerk. In heel Nederland ondersteunt de Protestantse Kerk nieuwe kerkplekken. Want hoewel er steeds minder mensen naar de kerk gaan, betekent dat niet dat er geen behoefte is aan zingeving. Kerken spelen hierop in met pioniersplekken: nieuwe vormen van kerk-zijn waar het evangelie op een eigentijdse manier wordt gedeeld.
Er staat ook een schaal voor de diaconie en het pastoraat.
U kunt natuurlijk ook een bijdrage overmaken naar het bekende rekeningnummer NL92 RABO 0350 2655 93 t.n.v. Diaconie Protestantse Gemeente Oostvoorne.
Wilt u de datum van de zondag vermelden en of er eventueel een verdeling is tussen genoemde doelen. U kunt ook de QR-code gebruiken.
Hartelijk dank voor uw bijdrage.
U kunt ook de QR-code gebruiken: of klik HIER
Hartelijk dank voor uw bijdrage.

DE BLOEMEN UIT DE KERK gaan met een hartelijke groet namens de gemeente naar: Geeske Peerlings - de Ridder, Parnassialaan 13

DIENST ZONDAG 28 MEI - GEZAMENLIJKE OPENLUCHTKERKDIENST MET PINKSTEREN
De Protestantse Gemeenten van Brielle, Oostvoorne en Tinte vieren eerste pinksterdag, zondag 28 mei om 10.00 uur, de pinksterdienst gezamenlijk in de open lucht. Deze speciale dienst vindt plaats op het plein achter Tintestein aan Strypsedijk 48 in Tinte. Bij slecht weer wijken we uit naar de Sint-Catharijnekerk in Brielle. Komt u? Een kerkdienst in de buitenlucht, waar de vogels fluiten en je heerlijk in de zon en de wind zit te luisteren naar het verhaal van het Feest van de Geest. Hoe bijzonder kan dat zijn als het weer natuurlijk meewerkt. We zingen onder begeleiding van Muziekvereniging ‘De Volharding’ uit Oostvoorne. Na de dienst is er tijd om elkaar te ontmoeten onder het genot van koffie, thee of limonade met wat lekkers erbij. Iedereen is welkom. Kom als het kan op de fiets!
Wie bakt er iets lekkers? Hoe leuk is het om na de dienst iets lekkers bij de koffie te nuttigen dat door de gemeenteleden zelf is gemaakt. Daarom vragen wij uw medewerking om iets lekkers te bakken en mee te brengen.
Wilt u dit van tevoren aanmelden? Dat kan bij: Helma Gorzeman, jgorzeman6@gmail.com tel. 06-5321 2137 of Wilma Doeve, wilmadoeve@live.nl tel. 06-4844 6703

DE KERK IS OPEN!
De kerk is weer elke zaterdag open van 11.00 tot 15.00 uur.
U bent van harte welkom om een kaarsje te branden, in stilte te zitten, voor een gebed of gewoon om even in de kerk te zijn. Loop gerust binnen, we zien u graag.

JAARREKENING 2022
In de kerkenraadsvergadering van 10 mei is de jaarrekening over 2022 besproken.
Bent u geïnteresseerd in deze jaarrekening, dan kunt u een beknopt exemplaar opvragen bij de penningmeester.
Stuur daarvoor een mail naar penningmeester@kerkoostvoorne.nl
U kunt uw vragen of opmerkingen indienen tot uiterlijk 31 mei.

ZATERDAG 3 JUNI: KERKENFESTIJN OP VOORNE
Zeven kerken op Voorne openen deze dag van 10.00 tot 16.00 uur hun deuren. Neem een kijkje in de kerk en bewonder de mooie gebouwen nu eens aan de binnenkant. In bijna iedere kerk is op vaste tijden een presentatie of uitleg over het pand. U bent de hele dag welkom!

Deelnemende kerken met tijden speciale activiteiten:
  • Dorpskerk Oostvoorne (10.00 en 13.00 uur)
  • Sint Martinuskerk Zwartewaal (10.00 en 13.00 uur)
  • Dorpskerk Rockanje (11.00 uur en 14.00 uur)
  • Sint-Catharijnekerk Brielle (11.00 uur en 14.00 uur)
  • Welkomkerk Rockanje (11.30 en 14.30 uur)
  • Vestingkerk Hellevoetsluis (14.00 en 15.00 uur)
  • Kerk Tinte

VRIJWILLIGERSBORREL
De kerk bestaat uit mensen. Velerlei mensen, die zich op velerlei wijzen dienstbaar maken aan het grote geheel.
Want vrijwel alles in de kerk wordt gedaan door vrijwilligers.

Dat vinden we als kerkenraad zo bijzonder dat we besloten hebben u daar maar eens voor te bedanken.
En wel met een vrijwilligersborrel, u aangeboden door de gehele kerkenraad, op zaterdagmiddag 3 juni (na afloop van het kerkenfestijn).

We hanteren daarbij de ruimst mogelijke opvatting van vrijwilligerswerk, want ruimte, daarvan kunnen we in de kerk nooit teveel hebben. Dus we nodigen iedereen uit die momenteel een taak of taakje verricht, iedereen die dat al eens gedaan heeft en iedereen die dat ooit vast nog weleens gaat doen.
Kom gezellig langs voor een hapje, een drankje en een bedankje, u aangeboden door de kerkenraad.
Dan maken we er een leuke middag van.
  • Wanneer: zaterdag 3 juni van 15-17u.
  • Waar: in de Dorpskerk.
  • Voor wie: alle vrijwilligers betrokken bij onze gemeente.
Namens de kerkenraad, ds. Marijke van Selm

Dhr. H. Doornbos
Mevr. G.M. Romers-Mantjes
Mevr. A. Kraaijenbrink-van Veen
Allemaal van harte gefeliciteerd!

***************************************************************************
DIRECT NAAR: