PGO Nieuwsbrief 2023 - 14 april 2023

DIENST ZONDAG 16 APRIL  – THEMADIENST “TEMPORARY HOME”
Een dienst voor jong & oud
We vonden het weer eens tijd voor een ander soort dienst. De band 4Tune is al enige jaren populair in onze gemeente en we hebben al vaak mogen genieten van hun muziek. Tijdens de eerste twee top2000 diensten hebben ze de hele dienst voor hun rekening genomen en dit gaan ze ook op 16 april weer doen. Dit keer geen Top2000-dienst maar een themadienst.
De themadienst heet “Temporary home” en is geschreven rondom het lied “Temporary home” van Carrie Underwood.
De dienst gaat over een aantal verhalen waarin mensen troost halen uit het feit dat na dit tijdelijke leven niet alles voorbij is.
Vol verlangen kijken de personages vooruit.

De drie coupletten van het lied worden in een verhalende context geplaatst en verder omlijst met bekende en minder bekende gospelsongs.
Zo zijn hier nummers te horen van Coldplay, maar ook nummers uit de bekende opwekkingsbundel.

Kortom: Een dienst voor jong en oud.
We hopen u allemaal te begroeten.

Zie ook de informatie op de site van 4Tune
De dienst begint om 9:30 uur

COLLECTE –  Zondag 16 april  collecteren we voor de Stichting Protestants Koopvaardijwerk Rijnmond (St. PKWR).
De Stichting zet zich in voor het koopvaardijpastoraat in de regio Rotterdam en omstreken. In deze regio zijn een aantal zeemanshuizen gevestigd waaronder ISC The Bridge in Oostvoorne. Daar komen zeevarenden bij elkaar om elkaar te ontmoeten. Een aantal pastores zijn hier werkzaam als koopvaardijpredikant, o.a. ds. Helene Perfors uit Brielle. Zij gaat regelmatig voor in diensten voor zeevarenden. Na de dienst is er dan een lunch voor alle mensen die in de dienst aanwezig waren. Dit bevordert de saamhorigheid en contacten. Regelmatig zijn de vrijwilligers, die werken in de zeemanshuizen en de pastores te zien op de schepen om alle zeevarenden te ondersteunen met kleine presentjes en een luisterend oor.
St. PKWR en PKN hebben regelmatig overleg met de koopvaardijpastores om het koopvaardijpastoraat goed te organiseren.
Zondag is er ook een collecte voor de diaconie en de kerk.
U kunt natuurlijk ook een bijdrage overmaken naar het bekende rekeningnummer NL92 RABO 0350 2655 93 t.n.v. Diaconie Protestantse Gemeente Oostvoorne.
Wilt u de datum van de zondag vermelden en of er eventueel een verdeling is tussen genoemde doelen. U kunt ook de QR-code gebruiken.
Hartelijk dank voor uw bijdrage.

DE BLOEMEN UIT DE KERK gaan met een hartelijke groet namens de gemeente naar: de heer A.J. (Arnoud) de Zoete, Valkenlaan 6

DE CANTORIJ REPETEERT WEER
In overleg met het cantorijbestuur heeft de kerkenraad besloten om Jolanda Zwoferink te vragen om tijdelijk de leiding van de cantorij op zich te nemen. Zij heeft zich hiertoe bereid verklaard en de eerste repetitie heeft inmiddels al plaats gevonden. Toegewerkt wordt naar 4 juni, de eerstvolgende dienst waarin de medewerking van de cantorij ingepland is. Met dank aan Jolanda lijkt de continuïteit van de cantorij voor de korte termijn hierdoor gewaarborgd.
De afgelopen maanden was voor alle betrokkenen, en met name voor de cantorijleden en de kerkenraad, een intensieve en emotionele periode. De hoop en de verwachting is dat we met Jolanda als cantor weer positief vooruit kunnen kijken.
Namens de kerkenraad, Jan de Rijke – voorzitter

DE KERK IS OPEN!
Vanaf zaterdag 22 april is de kerk weer elke zaterdag open van 11.00 tot 15.00 uur.
U bent van harte welkom om een kaarsje te branden, in stilte te zitten, voor een gebed of gewoon om even in de kerk te zijn.
Loop gerust binnen, we zien u graag.

DRIEDUBBEL FEEST…
Wat een bijzondere week was dit voor mij! De gang door de Stille Week, eindigend op de Paasmorgen – de meest intense week voor een dominee. En dat na drie maanden écht vrije tijd, die ik met hart en ziel ook als vrij beleefd heb! En nog meer geluksvogel voel ik mij nu ik in de week voor Pasen zestig ben geworden. Dank voor de lieve wensen van velen van u, in de vorm van berichtjes, kaartjes en attenties. Heerlijk!
En omdat ik zo blij ben met deze mijlpaal in mijn leven geef ik een feestje, voor vrienden, familie én gemeenteleden, op zaterdag 22 april in de Dorpskerk. Het is van 15-20u, het wordt een beetje interactief, er is eten en drinken en u bent allemaal uitgenodigd, heel erg van harte.
O ja, en omdat ik al rijk genoeg ben: cadeautjes zijn niet nodig. Als u toch iets wilt geven, dan graag een gift voor ons Avondmaalsproject Quina Care in Equador.
Heel graag tot ziens, in kerk, dorp, duinen en op de 22e!
Ds. Marijke van Selm

VRIJWILLIGERS (VANAF 15 JAAR) GEVRAAGD VOOR DE KONINGSDAG, 27 APRIL A.S.
Het Oranje comité Oostvoorne zoekt nog vrijwilligers voor het opbouwen en/of het begeleiden van spelletjes op de Hofwei.
Opbouwen     7.00 - 10.00 uur
Spelletjes       9.30 - 13.00 en/of 12.30 - 16.00 uur.
Informatie en aanmelden:

zaterdag Mevr. A.S. Nobel-Kruik
Dhr. P.A.L. Kloos
Dhr. C.A. de Man
Allemaal van harte gefeliciteerd!

***************************************************************************
DIRECT NAAR: