PGO Nieuwsbrief 2023 - 17 maart 2023

DIENST ZONDAG 19 MAART - 4e ZONDAG 40-DAGENTIJD
AFSCHEID VAN ELLY BAKKER
Voorganger is ds. Piet Schelling
We vieren zondag het 35 jarig jublileum van Elly Bakker als cantrix maar nemen ook afscheid van Elly omdat zij te kennen heeft gegeven per 1 april a.s. te stoppen.
De cantorij zingt zondag voor de laatste keer o.l.v. Elly.
Ynke van der Wagt (piano), Romy de Winter (viool) en P. Westhoeve (orgel) verlenen hun medewerking.
Aanvang dienst: 10:00 uur
Liturgie

COLLECTE –  40dagentijdcollecte: Protestantse Kerk.  Missionair werk. Ontdekken in de kliederkerk. Samen met kinderen én volwassenen ontdekken, vieren en eten. Met elkaar in het voetspoor van Jezus leren gaan. Kliederkerk is een missionaire vorm van kerkzijn waarin jong en oud op een creatieve manier de betekenis van Bijbelverhalen ontdekken. Het is een geweldige manier om gezinnen en kinderen die geen kerkelijke achtergrond hebben aan te spreken. De Protestantse Kerk in Nederland ondersteunt kliederkerken zodat zij kunnen groeien als vindplaats van geloof, hoop en liefde.
Naast de collecte voor het Missionair werk staat er een schaal voor de diaconie en de kerk.
U kunt natuurlijk ook een bijdrage overmaken naar het bekende rekeningnummer NL92 RABO 0350 2655 93 t.n.v. Diaconie Protestantse Gemeente Oostvoorne. Wilt u de datum van de zondag vermelden en of er eventueel een verdeling is tussen genoemde doelen.
U kunt ook de QR-codegebruiken.
Hartelijk dank voor uw bijdrage

DE LITURGISCHE SCHIKKING
Liturgische bloemschikking op zondag Oculi, dit betekent ogen.
De Bijbellezing is Johannes 9, de genezing van een blinde man.
Kernwoorden: zien, kijken, open ogen.
De bloemschikking verbeeldt een open oog, zien, kijken, gezien worden, wie ben jij?

DE BLOEMEN UIT DE KERK gaan zondag met een hartelijke groet naar: Joke Kruik-van Roon, Burchtlaan 5

DIENST ZONDAG 26 MAART
Voorganger is Anneke Klavers
Aanvang dienst: 10:00 uur

ZATERDAG 18 MAART
PRAISE- EN WORSHIPAVOND IN DE WELKOMKERK VAN ZUIDLAND

Een praise- en worshipavond in de Welkomkerk van Zuidland.
De avond is gevuld met aanbidding, zang en dans. Liederen als Abba, Onze Schuilplaats is God en Vrijheid zullen langskomen.
Alles tot eer van onze God!
Komt U ook?

Coming Soon is een 14-koppige band met o.a. piano, gitaren, saxofoon en zang.
De band geeft al een aantal jaar concerten ten bate van Compassion.

U kunt ons vinden op onze sociale media.
Met vriendelijke groet,
Thomas van der Giessen (namens praiseband Coming Soon)

HET KERKBLAD WIL VOORUIT
De afgelopen periode is door Christine hard gewerkt aan een nieuwe lay-out voor ons kerkblad.
Er is gekozen voor een ander formaat en daardoor oogt het gelijk professioneler.
Omdat wij als redactie de kerkraad van een goed advies willen voorzien, willen we graag uw mening weten. Achter in de kerk ligt een aantal inkijkexemplaren waarvan de inhoud identiek is aan het kerkblad van deze maand. Middels een kleine enquête kunt u uw mening aan ons kwijt.
Wilt u de exemplaren niet meenemen, wij willen ze nog een paar keer willen gebruiken.
Vast bedankt voor uw mening.

IMPRESSIE REIS NAAR SPITSBERGEN
DINSDAG 21 MAART IN DE WELKOMKERK ROCKANJE

Op 2 juni vorig jaar vertrok ik vanuit Vlissingen samen met nog zo’n 100 deelnemers met de boot Ortelius naar Spitsbergen.
Eindelijk ging mijn avontuurlijke droomreis, na ruim 3 jaar wachten, in vervulling. Spitsbergen is het land van Spitse bergen en gletsjers en bestaat uit 3 grote en veel kleine eilanden. De bootreis duurde 12 dagen en ging via Fair Isle, Jan Mayen, langs Groenland richting Spitsbergen.
Onderweg genieten van de vele zeevogels, zoals papegaaiduikers, Jan van Genten en zeezoogdieren, zoals dolfijnen, orka’s, walvissen en walrussen en heel misschien op Groenland nog een ijsbeer. Op Spitsbergen zelf ben ik 5 dagen gebleven en heb ik een aantal excursies gedaan. Aan de hand van foto’s wil ik u mijn belevenissen van deze bijzondere natuurreis vertellen en u meenemen naar het Noordpoolgebied.

Wanneer? Op dinsdagmiddag 21 maart om drie uur (half 3 inloop) in de koffiezaal van de Welkomkerk te Rockanje bent u van harte welkom.
De presentatie duurt ongeveer een uur.
Dick Zwart

LEERHUISAVOND
DODERDAG 30 MAART 2023

De Heer is mijn Herder: achtergronden en muziek bij Psalm 23
Psalm 23 is misschien wel de meest geliefde Psalm. De moeite waard om nader onder de loep te nemen: wat maakt die Psalm zo bijzonder. Wat voor beeldspraak wordt erin gebruikt, uit wat voor wereld zijn die beelden afkomstig en hoe ziet dat er dan uit. Heel wat dichters en componisten hebben de Psalm op muziek gezet. Ook daar kijken en luisteren we naar en we zingen ervan.

Deze zesde en laatste leerhuisavond van dit seizoen is op donderdagavond 30 maart en wordt gehouden in de Sjoel in Brielle. Inleiders zijn ds. Peterjan van der Wal uit Rockanje en Willem Chr. Meyboom uit Brielle. Tijd: 20.00 – 21.30 uur.

VOOR IN DE AGENDA
PINKSTERDIENST 28 MEI

Datum en tijd: 28 mei 2023 om 10.00 uur.
Plaats: plein achter Tintestein (slecht weer locatie is de Catharijnekerk).
Eer zal die dag dus geen dienst plaatsvinden per kerk!
T.z.t. wordt uw medewerking gevraagd!!!
Contactpersonen: Helma Gorzeman en Wilma Doeve

Pinksterfeest in een gezamenlijk bij elkaar zijn van PKN Brielle, Oostvoorne en Tinte.

JARIGEN KOMENDE WEEK
maandag Dhr. F. Timmers
Dhr. H. Timmers
Mevr. A. Warbout-Sinte Maartensdijk
Mevr. A. Diepstraten-Vermeer
dinsdag Mevr. IJ.L. Weijerse-Zevenbergen
Dhr. P. Klootwijk
Dhr. R. Langendoen
Dhr. R.W. van Geest
woensdag Mevr. T. Gielen-Dorst
donderdag Dhr. Jac.Joh. van Maanen
Mevr. S. Hoogenboom-Berkhout
vrijdag Dhr. G. Gilhuis
Mevr. B.C. Beesemer-van der Voorde
Mevr. M.A. de Marchi-van der Burg
Dhr. C. Blok
Dhr. A. de Groot
zaterdag Dhr. W.A. Rietdijk
Dhr. J. Uitenbroek

Allemaal van harte gefeliciteerd!

***************************************************************************
DIRECT NAAR: